semakan The Star Named EOS

Apabila anda melihat bintang, bintang melihat kembali kepada anda. Daripada pencipta permainan Behind The Frame, yang merupakan permainan tertumpu pada lukisan, tajuk baharu yang dipanggil The Star Named EOS telah dikeluarkan, iaitu permainan yang memfokuskan pada fotografi. Walaupun permainan hanya mengambil masa 2-4 jam (bergantung pada bilangan teka-teki yang anda selesaikan), ceritanya menyentuh dan menyentuh, gaya seni kelihatan sangat mirip dengan Behind The Frame, dan pelakon suara kini dalam Ia mempunyai bahasa Inggeris, Jepun (日本語) dan Cina (中文), yang menambah kedalaman pengalaman permainan.

Sebenarnya, permainan ini, seperti pendahulunya, adalah permainan yang agak pendek, tetapi secara umum, ia lebih baik daripada itu. Berikut ialah permainan berasaskan cerita yang sangat selesa yang jika anda peminat gaya teka-teki dan reka bentuk/seni bunyi yang cantik dalam permainan untuk pengalaman nostalgia, anda akan menyukai permainan ini!

Memainkan peranan sebagai jurugambar muda, anda memulakan perjalanan untuk mencari ibu anda yang hilang. Cerita ini adalah tentang membaca semula surat yang ditinggalkan oleh ibu yang hilang dan menghasilkan semula gambar yang disertakan dalam surat untuk mencari kebenaran tentang kehilangannya. Bintang Bernama EOS Alami permainan teka-teki yang cemerlang dengan seni lukisan tangan dan cerita yang menawan yang mungkin membuatkan anda menangis. Mekanik berasa digilap dan permainan berjalan dengan sempurna. Gaya seni menarik saya dan permainan itu tidak mengecewakan! Permainan teka-teki yang hebat untuk pemula yang mempunyai teka-teki mudah dan ciri yang menakjubkan untuk memilih bab selepas melalui cerita. Ini banyak membantu dalam membersihkan keuntungan yang hilang. Lakonan suara sangat baik dan ceritanya adalah bahagian yang kuat dalam permainan. Muziknya sangat sesuai dengan nada permainan dan menambah detik emosi.

Untuk menghuraikan permainan sebenar, jika anda pernah bermain Behind The Frame, permainan sebelumnya daripada pembangun yang sama, anda boleh memberitahu bahawa ia agak serupa dengan permainan itu. Watak pemain ditetapkan di tengah-tengah skrin dan menggunakan paparan orang pertama, jadi anda boleh mengklik dan menyeret tetikus untuk mengalihkan perspektif, melihat dengan lebih dekat objek yang patut dilihat dan mengambil item yang boleh digunakan. Memandangkan segala-galanya berlaku pada satu skrin, anda tidak perlu melalui lokasi yang berbeza dalam satu bab, jadi anda tidak perlu tersesat dan seperti permainan sebelumnya, anda boleh melihat objek yang anda boleh berinteraksi dengan melayang di atasnya.

Dari segi kesukaran, permainan ini tidak begitu sukar, tetapi saya fikir ia adalah lebih tinggi sedikit daripada permainan sebelum ini. Bagi teka-teki, jawapannya agak intuitif, tetapi dalam beberapa kes, ia agak berbelit-belit, jadi penaakulan tambahan diperlukan untuk menyelesaikannya, dan beberapa teka-teki terlalu mudah untuk orang yang mempunyai perspektif terhad seperti saya untuk berfikir teka teki Mereka kurang kemahiran pemerhatian, jadi pelik bahawa anda perlu melihat gambaran besar. Sudah tentu, seperti yang saya katakan sebelum ini, kesukaran keseluruhan permainan adalah tepat untuk permainan penyembuhan kasual, dan saya tidak pernah diganggu oleh teka-teki dalam permainan ini, dan tidak ada teka-teki yang dirasakan sia-sia.

Terdapat sejumlah 10 bab (satu foto setiap bab), 15 foto (ditandakan dengan asterisk) yang menghubungkan kandungan teras penerokaan, dan 80 foto berpecah-belah (nombor terhad) yang mewakili masa lalu dan masa depan, realiti dan dunia. Mencipta imaginasi. Pada pendapat saya, ciri dan kelebihan terbesar permainan ini ialah ia menyampaikan mesej dengan jelas dan pada masa yang sama menyatakan peranan bingkai foto secara praktikal. Ciri-ciri fotografi termasuk hakikat bahawa realiti di luar bingkai tidak dapat dilihat dari perspektif orang yang melihat foto, dan orang yang mengambil foto itu berusaha untuk merakam adegan yang ingin ditunjukkan dalam foto. Ia secara semula jadi meresap sepanjang cerita.

Bagi pencapaian 100%, kecuali beberapa pencapaian, ia boleh dicapai dengan mudah tanpa bantuan luar, dan jika strategi yang sesuai dibentangkan kemudian, anda boleh merujuknya dan memilih bab untuk mendapatkan pencapaian yang anda terlepas tanpa Dapatkan tayangan semula. , jadi saya rasa ia tidak begitu sukar.

Dari segi visual dan bunyi, The Star Named EOS sama menyeronokkan untuk ditonton seperti pendahulunya. Runut bunyi terutamanya terdiri daripada melodi senyap yang sesuai dengan keseluruhan suasana tenang permainan. Memandangkan visual menjadi tarikan utama karya sebelum ini, karya ini tidak mengecewakan. Memandangkan animasi tertumpu pada separuh kedua permainan, ia tidak begitu menyeronokkan seperti dahulu untuk menonton filem antara musim, tetapi warna yang digunakan dalam latar belakang dan ekspresi objek masih cantik dan perkara-perkara kecil adalah seronok tengok. butirannya. Sebagai rujukan, beberapa objek daripada karya terdahulu muncul di latar belakang semasa permainan.

Saya akhirnya mengambil masa kira-kira 3 jam untuk menyelesaikan The Star Named EOS kerana saya terperangkap pada teka-teki yang saya tidak begitu ambil perhatian, dan itu tidak termasuk membuka kunci semua pencapaian. Walau bagaimanapun, saya sangat menyukai teka-teki. Ada yang mudah dan ada yang mencabar tetapi tidak membosankan dan anda akan menggunakan kamera untuk menyelesaikan teka-teki tertentu. Saya juga menghargai butiran kecil dalam permainan ini, seperti bagaimana imej latar belakang berubah agar sepadan dengan tema bab apabila anda kembali ke menu utama. Selain itu, pembangun “Silver Lining Studio” meletakkan beberapa rahsia tersembunyi daripada permainan mereka sebelum ini dalam tajuk baharu ini. Sangat gembira saya bermain melalui yang ini, walaupun ia agak pendek. Jika anda menyukai jenis permainan ini, ini akan menjadi tambahan yang bagus untuk koleksi anda.

Permainan - 7.5
Cerita - 8
Muzik - 8
Grafik - 8.5

8

Start typing and press Enter to search