semakan Trinity Fusion

Trinity Fusion adalah serupa dengan Sel Mati dalam banyak cara, tetapi bukannya seni piksel, ia menggunakan tema sci-fi dan model 3D. Permainan ini menawarkan banyak keseronokan dengan permainan yang menarik dan reka bentuk visual yang menarik yang menjadikan menerokai dunianya yang meriah satu keseronokan. Permainan ini terasa lancar dan mengasyikkan, tetapi sistem peningkatan adalah lemah, dengan peningkatan Citadel menjadi remeh dan peningkatan global menjadi berulang. Pilihan naik taraf yang pelbagai dan lebih mengagumkan boleh meningkatkan pengalaman dengan ketara.

Trinity Fusion mengikut formula roguelite klasik yang ditetapkan dalam dunia yang futuristik dan hampir mati di mana robot, haiwan dan tumbuhan (dan gabungan daripadanya) akan menjadi musuh anda. Anda memilih salah satu daripada tiga watak, masing-masing dengan senjata dan kebolehan mereka sendiri, dan menjadi lebih kuat dengan mengalahkan raksasa, mencari peningkatan dan memperoleh senjata baharu. Padang permainan anda akan menjadi 10 dunia, daripada landskap terpencil kepada infrastruktur robotik, dan anda akan menghadapi separuh daripada bos yang mempelajari mekanik di sepanjang jalan.

Prime adalah pusat multiverse. Ia mengawal tiga dunia dalam dirinya: The Hyperworld (dunia sains dan seni), Overworld (dunia yang teratur dan produktif), dan Underworld (yang mempunyai sumber dan makhluk yang banyak). Malangnya, Prime telah hilang kawalan dan multiverse runtuh. Hasilnya ialah Ewers kini telah memantapkan diri mereka sebagai makhluk unggul dunia atas, robot kini menguasai dunia luar angkasa, dan tenaga yang menyuburkan dunia bawah tanah telah mencipta raksasa yang besar. Satu-satunya cara untuk menyelamatkan apa yang merupakan multiverse adalah dengan menggabungkan apa yang tinggal dari setiap alam semesta.

Terdapat tiga bilik khas dalam setiap peringkat, satu di mana anda boleh membeli barang-barang (bilik ini biasanya berhampiran pintu keluar), satu di mana anda boleh menggabungkan watak semasa anda dengan satu dari dunia lain (memberi anda akses kepada kedua-dua watak. Senjata Tenaga) , dan bilik terakhir di mana anda akan melawan beberapa musuh dari dekat dan menerima senjata, syiling atau mata bonus pada akhir perjuangan. Anda akan menemui pintu merah di suatu tempat di tempat kejadian.

Trinity Fusion menampilkan lebih 60 jenis musuh yang berbeza dan tiga pertempuran bos. Ia mungkin mengambil beberapa percubaan untuk memikirkan setiap gerakan dan serangan bos sebelum anda berjaya memusnahkannya. Saya akan menghargai pembangun menambahkan beberapa tahap kesukaran tambahan pada permainan. Ya, terdapat perma-death, dan anda mungkin mati dari semasa ke semasa di tempat kejadian, bergantung pada mata yang anda kumpulkan, tetapi apabila anda menggabungkan dua watak dan membina kemahiran watak anda di kubu, ia sukar untuk ditewaskan .

Pertempuran adalah pantas dan serangannya terasa seperti pukulan, tetapi jika anda tersalah masa serangan anda, ia boleh menjadi sedikit sukar. Mencabar tanpa membosankan dan terdapat begitu banyak binaan untuk dicuba (dan saya hanya menggunakan satu watak dan satu gabungan setakat ini). Terdapat beberapa mekanik baru yang menarik di sini juga. Di antara mekanik ini dan jumlah pilihan binaan yang tersedia sekarang, pertempuran terasa sukar dan berbeza pada hampir setiap larian.

Antara isu terbesar dengan permainan ini berbanding Dead Cells ialah kekurangan responsif, terutamanya apabila menggunakan kemahiran semasa serangan biasa. Selain itu, nampaknya mustahil untuk mengelak serangan berturut-turut. Yang bestnya bagi aku ialah animasi fighting, memang menyerupai gaya pertarungan watak-watak.

Untuk bersikap adil, Angry Mob Games cuba meredakan beberapa kekecewaan dengan melaksanakan ‘Mod Hiper’ yang secara beransur-ansur meningkatkan rintangan kerosakan anda setiap kali anda mati – tetapi sekali lagi, ia melihat bilangannya meningkat dan anda akan benar-benar melihat perbezaannya Anda tidak akan faham. Saya tidak melakukan ini. Ini adalah ukuran separuh jalan. Jika Angry Mob Games benar-benar serius, mereka akan membenarkan kami menetapkan nombor itu kepada apa sahaja yang kami mahu.

Permainan ini secara visual menakjubkan dan semua model serta animasi kelihatan hebat. Beberapa animasi musuh sangat terperinci dan semuanya lancar (tunggu sehingga anda bertemu dengan skuad robot “Warlord”, mereka adalah model yang cantik). Reka bentuk bunyi juga luar biasa, terutamanya dengan musuh berjentera.

Secara keseluruhannya, Trinity Fusion ialah platformer aksi 2D roguelite dalam tetapan sci-fi dengan visual yang luar biasa dan mekanik baharu yang menyeronokkan. Di mana banyak tajuk lain cuba menyalin formula dan klise genre yang terkenal, permainan ini cuba menonjol, walaupun ia masih kasar di beberapa tepi, saya boleh mengesyorkannya dengan jelas kepada orang yang suka permainan aksi Metroidvania . Reka bentuk tahap boleh menggunakan sedikit tweaking, tetapi tema dan tekstur kelihatan hebat. Juga, reka bentuk dan pergaduhan musuh sangat bagus. Hakikat bahawa anda tidak perlu bermain selama 50-100 jam untuk melihat semua yang ditawarkan permainan ini juga bagus.

Permainan - 7
Cerita - 7
Muzik - 8
Grafik - 8.5

7.6

Start typing and press Enter to search