semakan DROS

Sudah agak lama saya tidak mencari platform/permainan teka-teki di kedai Nintendo Switch dan saya terjumpa DROS. Karya seni yang menarik menarik perhatian saya dan nasib baik permainan itu sendiri juga sangat keren. Konsep watak Kapten dan DROS untuk maju melalui tahap menggunakan atribut berbeza mereka sangat bagus.

Malah gabungan seni, muzik dan watak lucu benar-benar menjadikan permainan yang sangat atmosfera dan yang paling penting ia benar-benar menyeronokkan! DROS ialah salah satu permainan di mana anda boleh mengetahui ke mana wang/masa/apa sahaja itu pergi. Bukan kerana ia bukan permainan yang sempurna, hanya kerana ia merasakan pembangun memerlukan lebih banyak lagi.

DROS mengingatkan saya kepada Ratchet & Clank atau Jack & Daxter di mana anda juga bermain sebagai double, seorang kesatria yang tidak boleh melompat kerana perisainya yang berat tetapi cukup kuat untuk membawa peti dan membuka suis tertentu dan DROS mini yang lebih pantas boleh melompat dan menggunakan barangan lain. Suis khas Anda memerlukan kebolehan kedua-dua watak untuk mengalahkan setiap tahap. Dan anda akan mempelajari beberapa kemahiran lain semasa permainan.

Mekanik permainan teras membelah watak utama kepada Dros kecil dan kapten adalah sentuhan hebat dan unik pada platformer dan mengingatkan saya tentang permainan koperasi tempatan di mana anda bermain kedua-dua bahagian permainan dan bergilir-gilir menyelesaikan teka-teki yang anda lakukan Teka-teki dan mekanik permainan serta dua watak direka dengan sangat baik dan menjadikannya mencabar dan dalam beberapa peringkat anda perlu meneroka dengan baik untuk menguraikan.

Tetapi permainan pertarungan agak sukar. Anda mempunyai blok, anda menyerang dan keseluruhan blok boleh melawan. Tiada yang terasa baik dan tiada yang berat. Musuh menyerang dalam corak yang memuaskan dan anda perlu menunggu untuk menyerang. Menunggu tidak sepatutnya berada dalam perbendaharaan kata permainan platforming.

Selain itu, dua aksara itu agak meregangkan. Apa yang dilakukan oleh permainan itu ialah menjadikan satu watak boleh melompat dan yang lain tidak. Salah satu watak melihat platform yang tidak kelihatan dan yang lain mempunyai pedang. Bandingkan ini dengan Banjo Kazooie, di mana kedua-dua watak boleh melompat, menyerang, dan tiada platform yang tidak kelihatan. Sebaliknya, setiap watak mempunyai permainan unik mereka sendiri sebagai tambahan kepada lalai.

Apa yang anda ada di sini hanyalah kawalan ke atas kekangan dan bukannya satu set pergerakan yang unik. Satu watak boleh melakukan segala-galanya dan menjadikan permainan kurang membosankan. Mario tidak kehilangan keupayaannya untuk melompat tiga kali ganda di Sunshine. Dia mendapat kebolehan. Dalam Dros, anda hanya membahagikan minimum antara dua aksara. Anda tidak menggunakan dua kebolehan watak unik secara bertolak belakang.

Satu perkara ialah permainan ini jauh lebih baik dengan pad permainan (permainan menyebut ini pada mulanya). Saya bermula dengan papan kekunci yang berfungsi dengan baik. Sudah tentu, kebolehan mengawal tidak bertanggungjawab. Saya membuka kunci keupayaan kelajuan yang memerlukan saya melompat melalui batu dalam satu pukulan pantas. Permainan ini memutuskan saya lebih suka menjana semula kesihatan daripada berlari kerana ia adalah butang yang sama. Dan ya, saya berlari apabila saya memegang pencetus L. Mengapakah kawalan tidak sepatutnya menjadi butang yang sama sekali berbeza atau hanya ketik A dua kali?

Tiada satu pun daripada pencapaian yang tidak boleh dilepaskan, tetapi ia akan mencabar anda. Terutamanya pencapaian kelajuan super itu. Anda membuka kunci kebanyakan pencapaian hanya dengan meneroka setiap peringkat, bercakap dengan watak lain dan cuba menyelesaikan segala-galanya. Saya mengesyorkan bermain dari semasa ke semasa pada setiap peringkat. Pada percubaan pertama anda, luangkan masa anda dan terokai segala-galanya, tetapi cuba selesaikan 3 objektif pertama setiap peringkat (tamat dengan jumlah X PRIME, cari semua batu darah, serpihan sederhana dalam Cari setiap peringkat. Saya sangat mengesyorkan melakukan kelajuan lari sejurus selepas anda menamatkan tahap untuk kali pertama, kerana ketika itulah anda ingat bagaimana untuk menamatkan tahap, cuba juga untuk mendapatkan tiada Dros daripada Bunuh mereka supaya mereka tidak menyerang anda lagi, biarkan mereka melarikan diri.

Akhirnya, grafiknya benar-benar cantik, gabungan adegan dan persekitaran, semuanya kelihatan sangat baik dan direka dengan baik, sangat jelas, sangat berwarna-warni, hebat, ini adalah titik kuat dalam permainan. Runut bunyinya juga sangat cantik dan garis wataknya unik, memang hebat.

Secara keseluruhannya, DROS ialah platformer aksi yang sangat menarik. Karya seninya cantik, ceritanya menyeronokkan, dan humornya hebat. Walaupun ia bukan permainan yang sempurna dan mempunyai banyak masalah, saya masih mempunyai masa yang hebat untuk menyelesaikan permainan. Saya takut dengan keuntungan yang sangat pantas tetapi panduan Larva Toksik benar-benar membantu saya. Kemuncak DROS bagi saya ialah humor sepanjang perlawanan. Dan bagaimana setiap peringkat sangat berbeza daripada yang lain. Saya sangat mengesyorkan tajuk ini.

Permainan - 7
Cerita - 7
Muzik - 8.5
Grafik - 8.5

7.8

Start typing and press Enter to search