semakan Magazine Mogul
Kairosoft harus dipertimbangkan antara pembangun Jepun yang paling aktif, mengeluarkan banyak permainan bebas untuk platform dan konsol lain secara purata dan bulanan. Saya tidak dapat menafikan sifat ketagihan beberapa permainan ini, namun, ia sangat serupa antara satu sama lain, bergantung pada beberapa corak yang sama yang pernah dimainkan dalam setiap pekerjaan yang pernah atau akan ada. Kebanyakan permainan syarikat ini mula-mula dikeluarkan untuk telefon mudah alih dan kemudian menuju ke PC dan konsol, dan atas sebab ini, port versi mudah alih mereka kadangkala boleh mengecewakan.
Magazine Mogul adalah satu lagi produk syarikat ini yang hampir sama dengan Game Dev Story dan saya juga boleh menganggapnya versi kedua permainan. Permainan ini telah memasuki konsol Xbox One dan PS4 pada 6 Jun 2024 dan telah meninggalkan prestasi yang baik.
Dalam permainan Magazine Mogul kali ini kami mengawal sebuah syarikat penerbitan, kami perlu sentiasa mengupah orang untuk penerbitan itu, mencari rakan kongsi baharu untuk bekerjasama dan mencipta majalah yang lebih menarik. Kita juga mesti pergi ke dunia luar untuk mengumpul bahan dan menemui rahsia yang indah, dan hanya dengan cara ini kelangsungan penerbitan dapat terjamin. Apabila syarikat kami telah berkembang pada tahap tertentu, Datuk Bandar akan memimpin kami untuk mengambil bahagian dalam pembinaan bandar dan kami juga boleh membuat cadangan kami sendiri untuk industri lain.
Walau bagaimanapun, sedikit peningkatan ialah permainan ini menggabungkan ciri-ciri kerja rumah penerbitan dan memindahkan proses pengeluaran ke dua peringkat di dalam dan di luar syarikat – pemain perlu berhati-hati dengan pergerakan yang jelas daripada penulis salinan semasa menulis dakwat. Dan mereka tidak boleh mengabaikan bahan luaran dan kepentingan penemuan. Pada masa yang sama, dengan perkembangan penerbitan dan perkembangan proses, karya ini secara beransur-ansur akan membuka kunci kandungan seperti urbanisme dan akan menjadi lebih kreatif daripada yang sebelumnya.
Sebaik sahaja anda benar-benar bermain Magazine Mogul, anda akan mendapati anda tidak boleh berhenti. Pemain mencipta jurnal dengan merumuskan objek, tema, titik masuk dan elemen lain. Selain menghasilkan majalah, pekerja juga boleh keluar untuk mengumpul kandungan dan meneroka, yang bukan sahaja membantu pembangunan penerbitan tetapi juga meningkatkan keseronokan permainan. Selain elemen pejabat tradisional, permainan ini juga menambahkan elemen pengembaraan luar, yang sangat menambah kekayaan dan keseronokan permainan.
Semasa anda maju melalui permainan, anda perlu menentukan pengiklan yang anda akan bekerjasama, jenis lajur biasa yang hendak disertakan dan memperincikan cerita utama anda. Selepas memutuskan program, kakitangan anda akan mengusahakannya dan menambah mata berdasarkan statistik mereka pada kualiti penulisan, reka bentuk dan minatnya. Kemudian buku cerita anda mencapai tempat duduk dan di sinilah anda perlu menilai prestasi produk anda dari segi jualan.
Selain elemen ini, Magazine Mogul juga menggunakan elemen pengurusan bandar. Anda mempunyai kewajipan untuk membantu bandar anda berkembang. Bandar ini mempunyai belanjawannya sendiri, yang boleh anda belanjakan untuk pelbagai inisiatif untuk meningkatkan populasi. Jika anda boleh melakukan ini, khalayak anda akan berkembang dan anda akan membuka kunci lokasi baharu. Dengan cara ini, anda boleh memperoleh lebih banyak wang dan pendapatan anda akan meningkat. Melakukan yang minimum adalah cukup mudah dan anda tidak akan menghadapi banyak masalah.
Dari segi grafik, di sini kita melihat kesan visual piksel indah yang sama yang sangat cantik untuk ditonton. Saya sangat menyukai gaya ini dan menganggapnya sebagai salah satu sorotan permainan Kairosoft. Runut bunyinya juga bagus dan mengiringi permainan dengan baik.
Secara keseluruhan, Magazine Mogul juga boleh dianggap sebagai salah satu permainan klasik Kairosoft. Operasi asas adalah untuk mengurus pasukan anda, merekrut pekerja, mempromosikan pekerja, menganalisis kumpulan pelanggan, menghasilkan majalah untuk pelanggan yang berbeza, mendapatkan keuntungan dan keuntungan yang lebih baik daripada mereka, dan kemudian terus berkembang.
Lakukan yang terbaik untuk menjadikan majalah yang dicetak oleh rumah penerbitan anda menjadi sebuah buku yang terkenal. Walau bagaimanapun, persamaan yang kuat dengan Game Dev Story tidak dapat dinafikan, dan sebahagian besar rasa sayang saya berpunca daripada persamaannya dengan permainan ini. Untuk peminat tajuk Kairosoft yang lain, saya boleh mengesyorkan pengalaman bermain Magazine Mogul. Ia sesuai untuk pemain yang menyukai siri simulasi perniagaan syarikat untuk mencubanya pada masa lapang mereka.