semakan Metal Slug Tactics
Pernahkah anda suka menunggu langkah lawan seterusnya? Adakah anda perlu merancang lebih awal kerana medan perang adalah luas dan kebanyakan unit musuh berada di seberang padang? Maka permainan strategi berasaskan giliran ini adalah untuk anda! Taktik Metal Slug, seperti namanya, meninggalkan permainan klasik siri Metal Slug dan merupakan salah satu daripada beberapa permainan dalam siri ini untuk berbuat demikian, dan mendekati siri dari sudut yang sangat berbeza, dan pertempuran taktikal Brings the isometrik pandangan.
Pertama kali dikeluarkan pada tahun 1996, francais itu menampilkan tema arked tatal sisi. Jika kita melihat permainan seterusnya dalam siri ini, ia berkemungkinan besar untuk melihat tema ini. Walau bagaimanapun, kita bercakap tentang siri yang tidak mencapai asas arus perdana kerana pelaburan baru-baru ini yang dibuat hanya untuk peranti mudah alih. Jadi, pada pendapat saya, siri Metal Slug sudah mula dilupakan sejak beberapa tahun kebelakangan ini.
Nasib baik, Metal Slug Tactics telah dapat memulihkan suasana yang hilang ini, dan boleh dikatakan bahawa permainan ini, yang bertujuan untuk beralih dari mekanisme arked klasik dan memberikan pengalaman taktikal berasaskan giliran, bukan sahaja berfungsi dengan baik, tetapi juga memberi nafas baru ke dalamnya. Akan ada saat menunggu anda dalam permainan di mana anda perlu berfikir dengan teliti.
Saya mula memasuki permainan taktikal pada awal tahun, saya sentiasa takut kerana kesukaran, tetapi ia telah menjadi salah satu genre kegemaran saya kerana cabaran dan rentak yang lebih perlahan. Ia adalah permainan yang saya rasa lebih selesa bermain dan memahami mekanismenya. Permainan ini menyegerakkan anda untuk membantu anda, jadi ia bagus untuk anda maju.
Dari segi permainan, Into The Breach paling serupa dengan Metal Slug Tactics, tetapi tajuknya mengambil sedikit kebebasan untuk membezakan dirinya daripada bahan sumber. Anda perlu terus bergerak/menggunakan penutup semasa menyerang dan menyelesaikan objektif. Walau bagaimanapun, permainan tidak menahan diri, musuh tidak peduli, dan ia mempunyai taktik yang baik untuk mengezon pergerakan anda. Saya fikir ia menyeronokkan kerana ia berbeza dan cuba meniru Metal Slug. Setiap watak mempunyai faedah dan permainan mengharapkan anda mengetahui perkara yang dilakukan oleh setiap watak di dalam dan luar.
Pasti, dalam beberapa cara Metal Slug Tactics adalah serupa dengan genre klasik, tetapi ia lebih kepada permainan penyelesaian teka-teki daripada penembak taktikal sebenar. Tambahan pula, ini adalah roguelike dengan senario berpecah-belah, bukan linear. Semasa anda bertarung, anda menggerakkan watak anda, mengaktifkan kebolehan, dan dengan berbuat demikian, memulakan tindakan, yang kemudiannya boleh membina kombo yang lebih besar dan lebih banyak kerosakan. Bilangan “binaan” adalah hebat, dan permainan ini memberikan anda taktik permainan, kombo dan situasi lucu “seperti yang dirancang”.
Permainan ini mempunyai empat peta, dalam setiap peta anda akan melalui 3 misi biasa dan 1 misi bos. Pada akhir setiap misi, anda akan mendapat beberapa bonus + bonus pilihan berdasarkan apa yang anda pilih. Format Roguelike menjadikan setiap larian berbeza sedikit. Watak boleh mengisi peranan yang berbeza bergantung pada cara anda menciptanya.
Apabila anda menamatkan perlawanan, sama ada anda menang atau kalah, anda kembali ke Ibu Pejabat anda dan membelanjakan kredit (sememangnya anda hanya mendapatnya daripada misi bermain, dan ia adalah kumpulan syiling berasingan yang digunakan untuk membeli barangan dalam permainan yang anda gunakan, tetapi syiling yang tidak dibelanjakan ditukar kepada kredit selepas larian anda tamat) untuk membuka kunci buka kunci pasif dan pemuatan baharu untuk pasukan anda sehingga setiap watak Empat aksara berbeza mempunyai akses.
Mereka menentukan senjata yang akan mereka gunakan sepanjang masa dan pasif apa yang akan mereka gunakan untuk memulakan larian anda. Pasif tambahan yang anda buka kunci masuk ke dalam kolam yang anda boleh perolehi secara rawak semasa larian anda. Jangan lupa bahawa bukannya tenaga yang mempunyai peluang rawak untuk melindungi bangunan dalam Into the Breach, anda mendapat mata terhad untuk prestasi anda dalam permainan ini. Anda juga boleh memulakan semula setiap pusingan dua kali setiap misi, tetapi anda boleh membuat semula pergerakan individu (bukan tindakan).
Setiap larian membolehkan anda memilih daripada 9 aksara, setiap satu dengan 4 peralatan berbeza, antara 9 dan 12 kemahiran unik, senjata memperoleh mata yang menjadikan mereka lebih khusus. Anda boleh memilih kesukaran, peta yang anda mainkan dan susunannya. Tiada had untuk perkara yang boleh anda lakukan apabila anda memutuskan untuk bermain permainan lain. Perlu diingat bahawa Metal Slug Tactics ialah permainan yang sangat mencabar dan memaksa anda untuk sentiasa berfikir tentang cara meletakkan diri anda dan tindakan terbaik. Tetapi apabila anda memahami mekanisme permainan, iaitu pemasaan, mengelak dan keupayaan, anda tidak akan menghadapi banyak masalah untuk mengalahkan permainan.