semakan Shadow Warrior 3
Shadow Warrior 3 ialah penembak yang menyeronokkan, walaupun ia tidak mempunyai apa-apa yang baru untuk dikatakan, ia memberikan penontonnya keseronokan seperti pengalaman sekali sahaja. Ikuti ulasan permainan.
Shadow Warrior ialah siri yang agak lama dalam genre penembak, versi pertama yang bermula sejak 1997. Beberapa tahun kemudian, pada 2013, Flying Wild Hog Studio mengeluarkan versi but semula permainan ini, dan pada 2016, kami mempunyai sekuel kepada permainan ini. Sudah lama sejak Shadow Warrior 3 dikeluarkan dan ia meletakkan pemain dalam peranan Lu Wong untuk melawan musuh syaitannya. Shadow Warrior 3 sebahagian besarnya mengekalkan suasana biasa versi sebelumnya dan masih merupakan penembak orang pertama dengan tindakan yang berlebihan dan proses yang pantas dan menarik; Tetapi adakah ini cukup untuk menjadikan permainan ini pengalaman yang sangat baik? Dalam berikut, kita akan bercakap lebih lanjut tentang permainan dan ciri-cirinya.
Cerita ini tidak pernah menjadi titik kukuh untuk permainan Shadow Warrior dan hanyalah alasan untuk mengheret penonton ke dalam pertempuran dengan pelbagai musuh. Isu ini tidak berubah atau berkembang dalam Shadow Warrior 3 sama ada. Pada permulaan permainan, kita melihat bahawa Lu Weng secara tidak sengaja melepaskan seekor naga dan ramai orang mati kerana kehadiran naga ini dan kuasa syaitan yang lain. Akibatnya, Lu Wang mesti sekali lagi mengambil senjatanya dan pergi berperang dengan musuh-musuh ini. Sejujurnya, itu sahaja yang anda perlu tahu tentang cerita permainan, dan apa yang berlaku selepas itu tidak mempunyai daya tarikan seorang pemain yang ingin terlibat dalam Shadow Warrior 3 hanya untuk mengikuti cerita itu.
Salah satu perkara yang sentiasa ada dalam siri Shadow Warrior ialah sejenis jenaka, terutamanya tertumpu pada perwatakan Lu Wong sendiri. Item ini juga terdapat dalam versi ketiga, tetapi hakikatnya walaupun berbanding dengan versi sebelumnya, mereka menyampaikan rasa regresi yang ketara; Memandangkan anda tidak lama lagi akan melihat kelemahan dalam penulisan dialog permainan, dan frasa yang Lu Wong ucapkan, terutamanya semasa pergaduhan dan untuk menambah jenaka dan jenaka kepada keadaan, kebanyakannya hambar, dan mengulanginya sentiasa memburukkan kes ini; Sehinggakan selepas beberapa ketika, mereka malah kehilangan keupayaan untuk mencipta senyuman yang sangat samar itu pada minit pertama permainan.
Mempertimbangkan semua perkara ini, tidak keterlaluan untuk mengatakan bahawa Shadow Warrior 3 umumnya tidak mempunyai apa-apa untuk ditawarkan dari segi cerita dan walaupun biasanya tiada siapa yang mengharapkan cerita yang sesuai daripada siri ini, tetapi jika aspek permainan ini penting untuk anda, Made by Flying Wild Hog bukanlah pilihan yang tepat untuk anda. Tetapi perkara yang sentiasa penting dalam Shadow Warrior ialah kuasa permainan dalam menyediakan permainan yang menyeronokkan, pantas dan menarik, dan Shadow Warrior 3 mempunyai sesuatu untuk diperkatakan dalam hal ini.
Lu Wong kembali dalam Shadow Warrior 3 dengan lebih lengkap berbanding sebelum ini dan pencipta telah mereka semua jenis musuh untuk menghadapinya, yang merupakan permulaan kepada adegan aksi dan pertempuran yang sibuk dan huru-hara. Sebagai tambahan kepada senjata api yang berbeza, yang mempunyai variasi yang tidak terlalu besar tetapi boleh diterima, dari Colt yang mudah kepada senjata yang menembak peluru berpandu ke arah musuh atau dua mesingan tangan yang digunakan secara berpasangan, watak utama permainan ini juga dilengkapi dengan yang lain. peralatan yang Mereka meningkatkan kuasa manuver dalam pertempuran. Salah satu peralatan yang paling menarik ialah pedang katana Lu Wong, yang benar-benar menyampaikan keseronokan yang tinggi dari awal hingga akhir. Semua peralatan ini boleh dinaik taraf dan walaupun sistem umum menaik tarafnya boleh didapati dengan lebih terperinci, tetapi ini juga dianggap sebagai kemungkinan yang baik dalam permainan.
Lu Wong juga mempunyai akses kepada kuasa ajaib khas yang dengannya, sebagai contoh, anda boleh mematahkan kawalan beberapa musuh dan menjadikan mereka lebih terdedah kepada serangan pedang berikutnya atau bahkan tembakan pistol. Akhirnya, kami mempunyai pukulan penamat, yang secara beransur-ansur dikenakan dengan membunuh musuh dan mengumpul sumber kuning, dan melalui mereka, anda boleh menghapuskan musuh dengan satu pukulan secara sinematik, dan biasanya dengan senjata khas musuh itu, yang sama ada boleh guna. atau untuk satu tempoh masa. Dapatkan akses boleh guna terhad. Jumlah peralatan yang berbeza ini telah membuatkan kami sentiasa mempunyai banyak pilihan untuk cara melawan musuh; Bukan untuk mengatakan bahawa pertempuran memerlukan taktik atau strategi, sebaliknya pilihan dan peralatan yang tersedia membolehkan anda menggabungkannya dan membunuh musuh dengan cara yang berbeza.
Secara keseluruhan, Shadow Warrior 3 lebih daripada apa-apa pun mengikuti laluan yang anda biasa gunakan jika anda telah memainkan versi sebelumnya. Tindakan pantas dengan irama yang sangat pantas dalam pertarungan yang melengkapkan anda dengan beberapa senjata berbeza dan membolehkan anda menggunakan gabungan peralatan, dan sementara itu, ia meletakkan banyak musuh dari pelbagai jenis di hadapan anda untuk menyembelih mereka mengikut cara yang anda mahukan. bergembiralah Ini adalah kekuatan utama permainan, dan walaupun tidak ada kreativiti khas atau idea baharu dalam permainan dan pengalaman permainan yang agak singkat tidak berbaloi untuk diulang, tetapi dalam beberapa jam permainan ini, anda boleh menikmati kepantasan dan aksi menarik Shadow Warrior 3. kemenangan yang baik Kemungkinan menggunakan katana untuk membunuh musuh dan akibatnya untuk mendapatkan peluru telah membuatkan anda tidak pernah menghadapi masalah kekurangan peluru dan isu seperti ini, dan akibatnya, anda sentiasa mempunyai sumber yang diperlukan untuk mencipta tindakan yang menarik.
Sudah tentu, dalam bidang reka bentuk pentas, anda juga boleh mengkritik Shadow Warrior 3. Biasanya, di sebelah aksi atau lebih tepatnya melawan bahagian permainan, anda perlu terlibat dalam beberapa jenis platforming atau parkour dengan watak utama dan bergerak ke arah matlamat seterusnya dengan melompat atau menggunakan alat seperti cangkuk. Walaupun bahagian ini dilaksanakan dengan baik dan boleh diterima dalam kebanyakan minit, kadangkala mereka membuang permainan daripada rentak dan mengambil kelajuannya, yang dianggap sebagai ciri terbaiknya. Sudah tentu, aspek ini digabungkan dengan aksi permainan dalam banyak senario pertempuran, dan bergerak pantas dalam persekitaran dan membunuh musuh pada masa yang sama menjadikan pergaduhan lebih menyeronokkan. Di samping itu, dalam beberapa kes yang sangat terhad, kelajuan ini menjadi lebih perlahan, dan sebagai contoh, di suatu tempat dalam permainan anda perlu mengaktifkan senjata dengan mengikut paip, yang walaupun Lu Wong sendiri secara berseloroh menyebut bahawa tugas utamanya adalah untuk membunuh dan membunuh. , bukan untuk menyelesaikan teka-teki! Sudah tentu, jenis peringkat dan objektif ini memainkan peranan yang sangat, sangat kecil dalam permainan dan tidak menjejaskan pengalaman keseluruhan.
Secara visual, Shadow Warrior 3 tidak menawarkan pengalaman teknikal yang hebat, dan jika anda melihatnya dengan pengalaman generasi ke-9, perkara seperti kualiti tekstur mempunyai kelemahan yang jelas. Walau bagaimanapun, apabila kita bercakap tentang aspek artistik permainan, Shadow Warrior 3 mempunyai kualiti yang boleh diterima. Dunia permainan direka bentuk dengan inspirasi daripada karya Cina dan Jepun, dan biasanya, kecuali apabila kita berada di ruang gelap dan dalam, kita dapat melihat persekitaran dengan gabungan pelbagai warna dan butiran yang sesuai. Musuh, senjata dan kesan yang berkaitan dengan perkara seperti letupan tidak begitu hebat tetapi boleh diterima dan secara umum, walaupun Shadow Warrior 3 tidak menawarkan pengalaman visual yang hebat, ia masih secara artistik sehingga anda boleh mengagumi rasa perekanya di beberapa bahagian. Sebagai tambahan kepada kesan visual ini, muzik dengan rentak yang pantas dan bunyi item yang sesuai seperti senjata telah menjadikan keterujaan permainan aksi pantas lebih disampaikan kepada penonton.
Secara keseluruhan, Shadow Warrior 3 ialah permainan aksi standard tanpa sebarang idea baharu yang, di atas semua, cuba memberikan penontonnya perkara yang diketahui dengan cara yang menarik; Ia bermaksud tindakan yang sibuk dan pantas yang tidak ada sesiapa yang mengharapkan cerita istimewa atau idea baharu dan berbeza. Atas sebab ini, Shadow Warrior 3 akan lebih sesuai untuk mereka yang hanya menyukai penembak orang pertama yang pantas daripada mana-mana penonton, dan sudah tentu, walaupun dalam genre ini, permainan ini tidak dapat bersaing dengan karya seperti versi terbaru Doom. Jadi, jika anda mencari pengalaman yang menyeronokkan dan menarik yang boleh menghiburkan anda selama beberapa jam dengan aksinya, Shadow Warrior 3 berbaloi untuk dialami, tetapi sebaliknya, anda tidak akan terlepas banyak dengan tidak pergi ke permainan.
Kajian semula permainan adalah berdasarkan versi komputer