semakan Storyblocks: The King
Nintendo Switch ialah salah satu platform yang tidak mempunyai kekurangan permainan teka-teki, dan dalam bidang ini, anda boleh menemui pelbagai tajuk teka-teki, setiap satunya berprestasi lebih baik daripada yang lain. Oleh itu, persaingan antara permainan sedemikian untuk mencapai kejayaan boleh menjadi sangat sukar dan menjadikan bidang itu sangat sukar untuk pembangun bebas. Tetapi pada pendapat saya, pembangun Ostra Entertainment telah berjaya memenangi pertandingan ini dengan baik dengan keluaran Storyblocks: The King, malah jika dibandingkan dengan tajuk yang serupa, ia telah menunjukkan prestasi yang sangat baik.
Ini ialah permainan yang didorong oleh cerita santai yang mempunyai permainan yang sangat mudah yang membolehkan kita berehat dan tersesat dalam cerita zaman pertengahan. Secara keseluruhan, ia adalah permainan yang sangat bagus, hampir seperti RPG solo tetapi dengan cara yang anda tergoda untuk meneroka pilihan lain. Teka-teki yang indah dan muzik latar belakang yang menyeronokkan. Dari segi cerita, kami memainkan watak sebagai seorang anak muda yang bercita-cita menjadi raja suatu hari nanti. Untuk memenuhi impian ini, dia berpindah ke dunia yang luas. Dia menentang bahaya yang menghalangnya untuk mendekati impiannya.
Cerita diteruskan dengan meletakkan blok di antara mereka dan, sebenarnya, ini adalah permainan di mana matlamatnya adalah untuk menyiapkan buku. Permainan ini meminta anda untuk menjatuhkan blok pada peta dan akhirnya mencipta laluan ke matlamat yang membuka kunci halaman seterusnya buku cerita.
Sekatan cerita: Permainan ringkas The King dan cerita yang luar biasa menjadikan permainan aksi-pengembaraan interaktif ini permainan yang cantik. Saya rasa rupa buminya mungkin lebih ringkas, kurang poli atau kurang terperinci. Matlamat utama anda dalam permainan ini adalah untuk membina laluan dari satu kawasan ke kawasan lain, dan anda melakukannya dengan bantuan satu set blok.
Titik matlamat sebahagian besarnya dibahagikan kepada token untuk beralih ke cerita seterusnya dan buku untuk melengkapkan buku. Anda perlu meneruskan jalan cerita dengan meletakkan blok 2 ruang di antara mereka. Apabila anda mencapai panel, anda pergi ke kawasan seterusnya. Apabila anda sampai ke buku itu, cerita itu lengkap sehingga ke tahap itu. Blok terdiri daripada 2 ruang, jadi teruskan dengan 2 ruang sahaja. Pada masa ini, 10 blok boleh diberikan, hanya 4 blok boleh diberikan, atau maksimum 20 blok boleh diberikan. Anda perlu meletakkan semua blok yang diberikan untuk mengosongkannya, jadi anda perlu melalui kerumitan berputar dan meletakkannya. Walaupun hanya tinggal satu blok, anda tidak boleh meneruskan permainan.
Sebenarnya, bahagian teka-teki Storyblocks: The King datang daripada fakta bahawa anda mesti menggunakan semua bahagian yang anda berikan sebelum meneruskan. Sebagai contoh, jika anda memerlukan 10 blok untuk sampai ke kawasan seterusnya, permainan akan memberi anda 12 blok, jadi anda perlu memikirkan laluan yang anda buat. Secara keseluruhannya, permainan ini sememangnya menarik dan pastinya akan membuatkan anda terlibat untuk seketika, namun, menikmatinya bergantung pada pilihan individu.
Secara teknikal, permainan ini berprestasi baik pada Nintendo Switch, visualnya bersih dan sesuai dengan tema buku cerita, dan saya tidak perasan sebarang isu kadar bingkai yang menghalang permainan. Apabila anda mengalami permainan ini, anda sentiasa berasa seperti membelek halaman dan membaca buku cerita, yang kesemua butirannya direka dengan cantik. Penggunaan artistik palet warna yang gembira dan pelbagai telah mencipta dunia yang menakjubkan dan indah yang anda gemar menonton dari setiap sudut. Muzik latar belakang lembut permainan ini juga menunjukkan dirinya dengan baik kepada penonton dan termasuk koleksi lagu lembut dan tenang.
Pendek kata, Storyblocks: The King ialah permainan yang ringkas, pendek tetapi manis. Mekaniknya mudah dan melibatkan anda dengan baik. Kawalan juga sangat intuitif. Dengan pelbagai laluan dan pengakhiran yang mungkin, cerita itu bertukar daripada bodoh kepada sesuatu yang lebih epik. Satu-satunya cadangan saya ialah menambah butang penyelesaian automatik jika pemain telah menewaskan peringkat tertentu. Ini akan menjadi cara untuk mempercepatkan perkara dan mengelakkan sebarang monotoni dalam memainkan semula beberapa peringkat pertama. Memandangkan terdapat lebih 20 lagu untuk diselesaikan, pelengkap akan mendapati mekanik ini sangat berguna! Saya percaya ini adalah permainan yang menyeronokkan untuk semua peringkat umur dan permainan yang benar-benar santai untuk dimainkan tanpa sakit kepala. Saya sangat menikmatinya.