semakan The Holy Gosh Darn
The Holy Gosh Darn ialah pengembaraan perjalanan masa yang lucu di mana anda bermain sebagai malaikat Cassiel dan berlumba untuk menyelamatkan Syurga dalam masa enam jam. Sebagai seseorang yang tidak menyukai cerita perjalanan masa, mekanik permainan yang melibatkan gelung masa dan urutan masa, saya terkejut melihat betapa menyeronokkannya The Holy Gosh Darn. Ia bukan permainan gelung masa biasa, ia memfokuskan pada cara melangkau tindakan. Permainan ini dibangunkan oleh pembangun Perfectly Paranormal dan diterbitkan oleh Yogscast Games pada 26 September 2024.
Terdapat beberapa rujukan di sini kepada permainan pemaju terdahulu, Helheim Hassle dan Manual Samuel, yang sudah tentu berlaku di dunia yang sama. Oleh itu, jika anda menyukai permainan tersebut, anda juga akan menyukai tajuk baru ini. Dari segi cerita, permainan ini memberi nafas segar dan masa yang menyeronokkan selama 6 jam (tepat antara 12:00 dan 18:00) pada hari Selasa (Khamis yang sama dengan Manual Samual dan Hellheim Hassle .dan semak berulang kali). dalam 6 jam ini supaya kita dapat menyelamatkan dunia daripada letupan Jika anda ingin memahami cerita dan mendapatkan kebanyakan jenaka, anda mesti bermain Manual Samuel, Tetapi saya rasa Helheim Hassle adalah pilihan.
Permainan ini sentiasa memperkenalkan cara baharu untuk menangani interaksi tertentu serta bergerak antara lokasi dengan lebih pantas. Itu menjaga kemunduran dan ulang tayang tanpa henti yang sangat menjengkelkan dalam permainan gelung masa. Daripada menjejaki semula langkah kami secara perlahan ke titik di mana kami akhirnya boleh memilih laluan baharu, kami tiba-tiba mendapat pengalaman permainan yang pantas dan dinamik. Saya tidak banyak menggunakan fungsi checkpoint manual, permainan tanpanya masih agak lancar.
Fakta bahawa The Holy Gosh Darn ialah permainan aksi-pengembaraan juga membantu. Apabila berinteraksi dengan NPC berlaku semasa kita melakukan sesuatu, sama ada ia meredakan bom atau bermain permainan papan atau hanya berlari-lari, ia jauh lebih menarik daripada melihat imej yang kebanyakannya statik dan mendengar dialog. Ia sebenarnya adalah aspek sistem dialog yang tidak pernah saya temui dalam mana-mana permainan lain sebelum ini, ia adalah kes buku teks dalam The Holy Gosh Darn ini.
Permainan ini serupa dengan pengembaraan titik dan klik, yang sudah tentu juga termasuk menyelesaikan teka-teki. Walau bagaimanapun permainan ini agak sukar tetapi tidak terlalu sukar, sentiasa penyelesaian dan hanya mencabar (dengan cara yang baik). Saya suka bahawa saya perlu menjadikan sebahagian daripada permainan sebagai teka-teki untuk membuat sesuatu dalam masa. Saya suka bagaimana permainan ini membuatkan anda berfikir.
Dan kadangkala ia hanya bergantung pada berapa lama anda sanggup menunggu dari semasa ke semasa untuk mendapatkan apa yang anda perlukan untuk bergerak ke hadapan dalam cerita. Kerana selepas bercakap dengan beberapa NPC, anda boleh melangkaunya pada kali seterusnya anda melakukan perjalanan. Bagi saya, teka-teki itu tidak terlalu sukar dan saya tidak pernah berasa tersekat berbanding permainan titik dan klik yang lain.
Mengenai aspek audio dan visual permainan, anda boleh mendapatkan lakonan suara yang hebat. Watak-wataknya lucu dan gaya visual serta animasi sesuai dengan suasana kartun dengan sempurna. Selain itu, reka bentuk watak dalam permainan ini sangat menarik. Akhir sekali, terdapat banyak perkara yang perlu dilakukan di luar, sama ada melalui objektif pilihan permainan yang ditawarkan, atau semata-mata kerana rasa ingin tahu, menggunakan sistem cincin dan meneroka empat kerajaan yang ditawarkannya.
Secara keseluruhannya, selepas pengalaman keseluruhan bermain The Holy Gosh Darn, rasanya seperti menonton filem animasi Amerika. Di samping itu, permainan dengan gaya komik Amerika yang menarik, boleh dikatakan bahawa keseluruhan proses permainan selesai dalam satu langkah dan tidak menimbulkan perasaan berulang dan membosankan dalam diri pemain.
Kelucuan itu kadangkala agak kasar, tetapi secara keseluruhannya ia adalah permainan yang ditulis dengan baik dan lucu. Kesukaran untuk meramalkan tingkah laku NPC sentiasa menjadi sumber situasi yang menghiburkan, dan secara semula jadi, NPC mempunyai hari lapangan dalam permainan ini. Satu-satunya kritikan kecil yang saya ada ialah permainan ini lebih kecil, lebih pendek dan lebih inovatif daripada Helheim Hassle. Walau bagaimanapun, The Holy Gosh Darn masih merupakan permainan yang sangat asli dengan nilai pengeluaran yang sangat baik, dan saya pasti banyak usaha yang dilakukan untuk mencipta dunia jam yang kompleks dan memastikan pemain tidak merosakkannya semuanya sangat selamat. Sebaliknya, ini bermakna ia tidak mempunyai semua masalah yang dihadapi oleh permainan eksperimen rumit Helheim Hassle.