semakan The World of Kungfu: Dragon and Eagle
Wuxia ialah satu genre fiksyen unik yang terutama berkaitan dengan artis mempertahankan diri di China purba. Pada mulanya, genre ini hanya digunakan untuk filem cereka, tetapi memandangkan tumpuan berat genre, nampaknya logik bahawa satu siri permainan video akan memanfaatkan sepenuhnya tetapan ini. Dunia Kungfu: Naga dan Helang ialah permainan lakonan dalam subgenre Wuxia yang menjemput anda ke pertempuran berasaskan giliran yang mencabar untuk mengubah dunia Kungfu selama-lamanya. Permainan ini bagus untuk berjalan di latar belakang, melahu, kerana ia tidak begitu intensif buruh. Ini hebat. Anda boleh menambah baik dengan mudah dalam beberapa minit atau menghabiskan berjam-jam untuk menambah baik.
Berlepas dari permainan seperti Wandering Sword dan Road to Passion, terdapat nuansa yang sangat unik dalam kesemua 3 permainan. Dragon and Eagle ialah satu-satunya daripada tiga permainan yang membolehkan anda menyesuaikan watak utama anda, dan walaupun permainan ini adalah linear, ia memberi anda banyak kebebasan antara titik cerita dan pilihan dalam cerita.
Keunikan Dunia Kungfu: Naga dan Helang akan menjadi langkah selanjutnya ke arah kebebasan dan kebijaksanaan dalam permainan, contohnya, penyesuaian dalam permainan ini mempunyai banyak kerumitan dan kedalaman dengan perkara seperti asal usul, atribut, statistik Ia rawak dan malah membolehkan anda menyertai mana-mana mazhab atau puak yang anda mahukan. Kisah permainan bermula di mana sungai dan tasik berada dalam keadaan huru-hara dan wira dalam permainan ini, sebagai seorang kesatria yang mengembara di sungai dan tasik, kami memulakan kehidupan pengembaraan kami dan meneroka dunia yang luas ini.
Permainan Dunia Kungfu: Naga dan Helang terdiri daripada pertempuran berasaskan giliran, anda boleh sentiasa melaraskan kedudukan anda dan menggunakan kemahiran yang berkaitan untuk menjana output yang meletup. Pertempuran menggunakan sistem berasaskan giliran gaya grid standard dengan kemahiran saiz dan julat yang berbeza-beza.
Pertempuran secara amnya menyeronokkan, terutamanya pada mod super keras baharu. Kemahiran ini memuaskan, dan terdapat banyak kepelbagaian, dan walaupun sistem kemahiran/statistik mengambil sedikit masa untuk saya fahami sepenuhnya, sebaik sahaja saya melakukannya, ia sangat masuk akal dan sangat memuaskan.
Saya telah bermain permainan ini dalam kesukaran “neraka api”, dan ia jelas bertujuan untuk mencabar. Saya secara peribadi berpendapat ini adalah pilihan kesukaran terbaik untuk memanfaatkan sepenuhnya pengalaman anda dengan permainan, kerana ia membuka kunci pencapaian istimewa dan mungkin kandungan lain yang tidak tersedia pada kesukaran lain.
Walau bagaimanapun, salah satu masalah utama dengan kesukaran Hellfire ialah hakikat bahawa walaupun setiap musuh berkuasa, terdapat sekutu yang kadangkala memaksa anda jatuh dan nampaknya tidak berskala sama sekali. Sekutu NPC wajib anda pada dasarnya akan memotong seperti pisau panas melalui mentega dalam mod permainan ini. Kadangkala sekutu wajib sudah pun berada dalam parti anda, dan dalam pengecualian itu anda mempunyai pilihan untuk memperkasakan sekutu tertentu itu jika anda mahu, tetapi selain itu, ia masih bermasalah.
Bagi GUI, isu terbesar yang saya ada ialah hakikat bahawa semasa kemahiran, anda boleh mengklik pada jubin tanpa musuh dan ia akan kehilangan giliran anda, ditambah tiada cara untuk mengulangi tindakan yang sama seperti pintasan tidak mempunyai. Gaya piksel visual yang dipilih untuk permainan ini merupakan penghormatan yang bagus kepada tajuk Retro lama, sambil mengekalkan “rasa asli”. Ia hanya membuatkan orang berfikir ia “seronok” apabila mereka melihatnya. Jadi aspek seninya memang bagus. Perkara yang paling saya boleh katakan tentang muzik dan kesan bunyi ialah ia boleh digunakan tetapi hambar.
Secara keseluruhannya, Dunia Kungfu: Naga dan Helang sangat menyeronokkan dan mempunyai banyak kepelbagaian dalam hal seni mempertahankan diri sehingga ia agak gila. Banyak kandungan dan kebolehmain semula. Disyorkan untuk mereka yang suka genre dan hanya ingin berseronok. Jika anda sanggup membaca dan mengabaikan perkara, ia mempunyai cerita yang bagus dengan banyak laluan untuk diambil.
Watak-watak dan dunia yang baik, mekanik dan temanya sangat mirip dengan permainan lain dalam genre ini. Pertempuran adalah menyeronokkan, tetapi mudah. Sedikit pemurnian dalam animasi dan mekanik diperlukan untuk menggalakkan cara bermain yang berbeza. Walau bagaimanapun, permainan ini pastinya merupakan cadangan segera untuk mereka yang peminat wuxia, murim, dan semua perkara membunuh. Walaupun terdapat sedikit kelemahan, saya sangat menikmati dan menyukai permainan ini. Jelas sekali bahawa terdapat sedikit kebangkitan yang berlaku dalam pasaran permainan Wuxia, jadi mari tunjukkan sokongan kami untuk pembangun yang benar-benar membuat sesuatu yang berbaloi, dan permainan ini pastinya.