semakan Mimi the cat: Mimi’s Scratcher

Nampaknya di sini kami mempunyai satu lagi permainan Sokoban yang dibangunkan oleh pembangun Wise Box Studios dan pertama kali dikeluarkan untuk PC pada 2022 dan kini ia akan datang ke Nintendo Switch pada 11 April 2024 oleh penerbit Afil Games. Jika anda pernah mengalami salah satu tajuk teka-teki Suquan, anda akan mempunyai tugas mudah di hadapan anda di sini.

Prinsip Sukoban adalah mudah. Untuk memenangi tahap, anda mesti menolak kotak ke kedudukan sasaran. Permainan Mimi the cat: Mimi’s Scratcher juga menggunakan konsep yang sama dan, sudah tentu, menggunakan inovasi di dalamnya. Walau bagaimanapun, ini bukan permainan yang akan menarik perhatian anda untuk masa yang lama dan hanya memberikan peluang yang baik untuk hiburan singkat. Walaupun ia tidak terlalu menarik perhatian saya, saya seronok memainkannya dengan sesuatu di latar belakang.

Sebenarnya kali ini, kami menghadapi konsep baru dan saya terkejut. Anda perlu membantu kucing bernama Mimi pada tahap 55 untuk sampai ke pintu keluar. Keluaran adalah cermin kecil. Permainan ini sangat mudah dan mudah, tetapi tidak membosankan sama sekali. Ia mempunyai sejumlah 55 tahap. Tumpukan kotak dan lompat ke atasnya atau gunakannya untuk melompat antara celah! Bantu Mimi mencapai pos menggaru kegemarannya.

Tiada cerita untuk diikuti atau mata untuk diperoleh di sini. Tetapi melihat keterujaan Mimi semasa mencapai jawatan yang diingini amat mengujakan. Kebanyakan teka-teki melibatkan penyusunan kotak sedemikian rupa sehingga anda melepasinya, menyusunnya atau memanjatnya.

Secara keseluruhannya, Mimi the cat: Mimi’s Scratcher menggunakan elemen teka-teki Sokoban yang lain dan mempunyai banyak persamaan. Tetapi apa yang baru ialah ciri yang Mimi mampu memanjat kotak dan mencapai bahagian lain kotak tanpa menolaknya. Juga kini kotak boleh dan harus disusun, kerana kadangkala pintu keluar berada di bahagian yang lebih tinggi. Mimi juga boleh melompat melintasi ruang untuk mencapai tempat yang biasanya tidak akan dicapainya.

Ciri ini, seterusnya, membawa teka-teki Sukoban asal ke tahap yang baharu dan segar. Malah, tarikan utama permainan merebak apabila anda menyedari bahawa kotak boleh ditolak di bawah kotak lain dan anda juga boleh menaikkannya lebih tinggi. Seterusnya, anda mendapat kotak tak alih dan anda boleh melompat melepasi celah dan membawa kotak ke bahagian lain papan. Ciri ini jelas membuka tahap yang lebih besar dengan lebih banyak kemungkinan dan lebih banyak menggaru kepala.

Secara keseluruhannya, Mimi the cat: Mimi’s Scratcher bermula dengan sangat menyeronokkan, teka-teki adalah bijak dengan mekanik melompat. Walau bagaimanapun, saya masih tidak mengesyorkan permainan ini. Kerana selepas kira-kira 30 peringkat, permainan menjadi benar-benar membosankan dan menjengkelkan. Tiada butang buat asal, jadi kesilapan bermakna bermula semula. Dan dengan penyelesaian yang boleh mengambil lebih daripada 50 input, itu mengecewakan.

Dari segi kawalan, permainan ini sangat mudah. Anda boleh menggerakkan Mimi dengan Joy-Con anda dan lompatan dilakukan dengan butang A. Nasib baik, permulaan permainan memberi anda tutorial tentang kawalan yang boleh anda tolak bila-bila masa anda mahu. Butang petunjuk sangat berguna, saya menggunakannya dalam hampir setiap peringkat. Grafiknya juga sangat bagus dan saya suka muziknya. Muziknya santai dan pada akhirnya, anda pasti akan berseronok. Saya pasti saya pernah mendengarnya sebelum ini dalam permainan lain, tetapi ia sesuai dengan kandungan permainan itu dengan baik.

Pendek kata, saya suka permainan teka-teki daripada pembangun Wise Box Studios, dan saya juga suka permainan Mimi the cat: Mimi’s Scratcher. Teruskan kerja yang baik, anda telah melakukan kerja yang hebat dalam mentakrifkan semula klasik lama seperti Sukoban. Walau bagaimanapun, permainan ini mengalami beberapa masalah yang menjejaskan daya tarikannya.

Sebagai contoh, permainan bersifat berulang dan ketidakupayaan untuk memutar kamera juga merupakan kelemahan yang jelas apabila menentukan laluan yang diperlukan. Walau apa pun, jika anda suka permainan yang keren dan comel dengan permainan yang mudah, dan sudah tentu jika anda suka kucing, permainan ini adalah untuk anda. Saya suka permainan teka-teki dan telah bermain banyak daripadanya, tetapi terdapat permainan yang lebih baik di luar sana. Sekiranya permainan ini mempunyai 30 tahap, saya akan mengaguminya.

Permainan - 5.5
Cerita - 6
Muzik - 7.5
Grafik - 7

6.5

Start typing and press Enter to search