Company of Heroes 3 berkemungkinan akan dikeluarkan pada platform generasi ke-9

Menurut penarafan umur baharu Company of Heroes 3 di Taiwan, permainan ini mungkin akan dikeluarkan pada konsol PlayStation dan Xbox generasi ke-9.

Memandangkan genre strategi sentiasa menarik perhatian pemain di komputer, biasanya peminat siri ini tidak menjangkakan pelepasan mereka di konsol. Sudah tentu, setakat ini, pelbagai permainan seperti Age of Empires 2: Definitive Edition dan Age of Empires 4 telah diumumkan untuk dikeluarkan pada konsol Xbox tahun hadapan. Kini, nampaknya pada tahun 2023, permainan strategi masa nyata baharu akan menuju ke konsol generasi ke-9.

Menurut laman web Gematsu, nampaknya Company of Heroes 3 telah dinilai untuk konsol PlayStation 5 dan Xbox Series X. Xbox Series S telah menerima penarafan daripada Jawatankuasa Penilaian Permainan Digital Taiwan. Pada masa ini, Sega dan Studio Relic telah mengumumkan permainan Company of Heroes 3 hanya untuk dikeluarkan pada platform PC, tetapi klasifikasi ini boleh merujuk kepada keluaran permainan ini pada konsol generasi ke-9 Sony dan Microsoft.

Company of Heroes 3 dijadualkan untuk dikeluarkan pada PC pada 23 Februari 2023 selepas beberapa kelewatan.

Start typing and press Enter to search