Hasrat pengarah Fallout: New Vegas untuk membangunkan permainan Fallout baharu

Pengarah Fallout: New Vegas menyatakan bahawa dia menyukai siri ini dan mahu membangunkan versi baharunya.

Ramai peminat siri Fallout menganggap Fallout: New Vegas dari Obsidian Studio sebagai permainan terbaik dalam siri ini, dan walaupun lebih sedekad sejak dikeluarkan, mereka masih mengharapkan sekuel yang layak. Sudah tentu, kini kedua-dua siri permainan Fallout Bethesda dan Obsidian Studio dimiliki oleh Microsoft. Kes ini telah meningkatkan harapan peminat untuk mengalami sekuel Fallout: New Vegas.

Baru-baru ini, Josh Sevier, pengarah Fallout: New Vegas, yang kemudiannya mengarahkan edisi pertama dan kedua Pillar of Eternity bersama dengan Pentiment, mengumumkan bahawa dia bersedia untuk kembali kepada pembangunan siri Fallout pada masa hadapan. Dalam temu bual dengan Kinda Funny Games mengenai perkembangan sekuel Fallout: New Vegas, dia berkata: “Membuat permainan itu sangat memuaskan dan hebat. Ia adalah satu perkembangan yang gila. Kerana kami hanya mempunyai 18 bulan dan kami tidak pernah menggunakan enjin itu sebelum ini. Tetapi ya, saya suka Fallout dan dunianya dan saya boleh melihat diri saya mengerjakannya semula. Tetapi kita akan lihat ke mana masa depan akan membawa saya.”

Dalam kesinambungan wawancara ini, Sawyer ditanya tentang kemungkinan alam semesta permainan Fallout pada masa hadapan, untuk memberikan pendapatnya tentang kisah siri yang berlaku di tempat selain Vegas, yang dia menjawab: “Orang ramai telah bercakap tentang New Orleans. Saya fikir California atau Midwest akan menjadi sangat menarik juga. Saya rasa terdapat banyak tempat menarik di Amerika Syarikat. Adakah ramai peminat bercakap tentang penstriman Fallout di kawasan lain di dunia? Saya rasa itu juga menarik.”

Kira-kira sebulan yang lalu, Fergus Evergarth, pengasas dan Ketua Pegawai Eksekutif Obsidian Entertainment, berkata bahawa studio itu ingin mengusahakan permainan Fallout baharu. Menariknya, laporan awal mendakwa bahawa cadangan awal untuk Fallout: sekuel New Vegas sedang dipertimbangkan oleh Microsoft. Bagaimanapun, Bethesda telah mengumumkan bahawa selepas selesai pembangunan dua permainan, Starfield dan The Elder Scrolls 6, ia akan mencipta versi baharu Fallout, yang boleh diandaikan tidak akan dikeluarkan selama bertahun-tahun. Jika versi baharu Fallout dibuat oleh Obsidian, sudah pasti ia akan memudahkan para peminat siri ini untuk menunggu selama tempoh rehat yang lama ini.

Start typing and press Enter to search