Keluaran butiran lanjut musim ketiga Battlefield 2042

Electronic Arts telah mengeluarkan butiran baharu musim ketiga Battlefield 2042.

Musim ketiga Battlefield 2042 yang dipanggil Escalation akan tersedia pada 22 November tahun ini dan akan menambah kandungan baharu termasuk peta, pakar, senjata dan kenderaan tempur bersama-sama dengan 100 tahap baharu Battle Pass. Menurut EA, semua kandungan baharu dan asli yang mempengaruhi permainan permainan akan tersedia kepada semua pemain melalui bahagian Battle Pass percuma, dan hanya item hiasan tambahan akan ditawarkan melalui bahagian Premium Battle Pass.

Pada musim ketiga Battlefield 2042, pemain akan pergi ke padang pasir di Sweden dalam peta baharu Spearhead, yang mempunyai banyak kilang industri separa automatik. Selain itu, pada musim ini, Zain, seorang pakar Mesir yang dianggap sebagai pakar pertahanan keselamatan, akan ditambah ke dalam permainan bersama-sama dengan XM370A Airburst Rifle. Zane boleh menjana semula kesihatan serta-merta selepas membunuh musuh.

Selain itu, beberapa senapang dan senjata peluru klasik dari siri Battlefield turut dimasukkan dalam senarai kandungan baharu untuk musim ketiga. Salah satu senjata baharu ialah Rorsch Mk-4 Railgun, yang menembak peluru berpandu pantas dan mempunyai pelbagai mod tembakan. Senjata seterusnya ialah senapang patah pintar separa automatik dwi-laras NVK-S22, yang sangat berkesan dalam pertempuran jarak dekat. Selain itu, pistol Bullpup NVK-P125 tersedia untuk pemain pada musim ketiga dan boleh digunakan sebagai senjata sampingan dalam pertarungan panjang. Akhirnya, pisau lempar akan ditambahkan ke senarai senjata sejuk di Battlefield 2042.

EA telah mempertimbangkan kereta kebal EMKV90-TOR untuk kenderaan tempur Battlefield 2042 musim 3, yang boleh digunakan dalam dua mod tempur. Mod pertama ialah Mod Mobiliti, yang sesuai untuk pergerakan pantas, dan mod kedua ialah Mod Pengepungan, yang boleh digunakan untuk menangani banyak kerosakan kepada musuh. Selain itu, tangki EMKV90-TOR mempunyai sistem penjejakan khas yang mengesan julat sumber serangan masuk dan memaparkannya pada HUD.

Sebagai tambahan kepada pasca pertempuran ketiga, terdapat kontrak baharu untuk pemain untuk maju, menyelesaikan yang akan memberikan lebih banyak senjata Vault, termasuk XM8 dan A-91. Selain itu, lebih banyak senjata akan ditambahkan ke Battlefield 2042 melalui kemas kini masa hadapan dalam musim ketiga.

Kemas kini yang akan datang semasa Musim 3 akan termasuk tweak kepada Pakar, perpindahan ke sistem berasaskan kelas dan beberapa peningkatan pada keseimbangan permainan. Seperti yang dilaporkan sebelum ini, pemain juga boleh menantikan rombakan peta Manifest dan Breakaway.

Start typing and press Enter to search