semakan Deathly Dangerous
Deathly Dangerous ialah permainan aksi mudah di mana anda perlu membunuh musuh yang mencukupi untuk mara ke peringkat seterusnya. Walaupun pada hakikatnya permainan ini dipasarkan sebagai penembak, serangan jarak dekat sabit itu akhirnya lebih berkesan kerana ia terkena dengan pukulan yang tajam dan kuat. Selain itu, kawalan tidak berfungsi sebagai penembak berkembar, menyukarkan tangkapan tepat.
Permainan ini dibuat oleh pembangun HugePixel, yang telah membuat tajuk seperti Super Geisha Neon dan siri Lord of the Click dalam portfolionya. Kebanyakan permainan pembangun ini direka untuk menjadi sangat sukar untuk dimenangi, dan Deathly Dangerous tidak terkecuali. Jika anda seorang peminat permainan menembak arked, tajuk ini boleh memberi anda kepuasan.
Kisah permainan ini meletakkan anda dalam peranan kematian itu sendiri, yang matlamatnya adalah untuk memusnahkan orang mati yang jiwanya tidak berehat. Ia adalah tajuk pengembaraan aksi atas ke bawah dengan pertempuran dinamik, musuh jahat termasuk beberapa bos, grafik yang ringkas tetapi cantik dan runut bunyi yang hebat. Antara tajuk indie yang pernah saya alami di konsol Xbox, permainan ini berjaya menarik perhatian saya terutamanya dengan gaya grafik yang menarik dan mekanik permainan yang menyeronokkan.
Permainan Deathly Dangerous terdiri daripada pembersihan tahap berturut-turut dengan musuh, yang diajar mekanisme mudah pada mulanya. Terdapat butang untuk berlari, menembak dan tendangan jarak dekat. Kemudian anda memasuki tahap yang penuh dengan musuh dan anda perlu memusnahkan musuh dengan senjata anda. Selepas melengkapkan setiap peringkat, anda mendapat senjata baharu yang boleh dinaik taraf. Untuk membunuh musuh, anda mendapat bola merah jambu, yang mewakili wang atau mata wang dalam permainan biasa, dan kami menggunakannya di kedai untuk membeli peningkatan.
Matlamat utama kebanyakan peringkat adalah untuk menghapuskan semua musuh, tetapi kadangkala anda juga perlu melakukan perkara seperti portal dekat yang terus memunculkan musuh, kerana ini adalah tempat musuh bertelur. Memandangkan anda perlu menyeret bola yang sangat perlahan ke portal, peringkat ini tidak begitu baik. Hakikat bahawa anda perlu berada dekat sepanjang masa menjadikannya lebih teruk. Jika anda melencong terlalu banyak, bola akan berhenti mengikut anda.
Kemajuan tidak boleh dilepaskan. Jika anda mati, tiada penalti, anda hanya memulakan semula tahap semasa dan terus mencuba sehingga anda berjaya. Walau bagaimanapun, langkah yang diingini mungkin menjadi lebih mencabar. Nasib baik, kesihatan membawa ke tahap seterusnya bersama-sama dengan semua perkara lain yang anda peroleh, seperti peluru dan jiwa yang bertindak sebagai mata wang. Jika anda menamatkan peringkat dengan hanya beberapa bar kesihatan, ia adalah masalah.
Memandangkan penurunan kesihatan jarang berlaku, ini bermakna anda akan menghadapi kesihatan itu sepanjang peringkat. Anda mungkin mengubah langkah yang sukar menjadi tugas yang tidak pernah menjadi menyeronokkan lagi. Malah terdapat beberapa peringkat yang memaksa anda untuk memainkannya lagi dan lagi supaya anda boleh melengkapkan matlamat yang ditetapkan.
Faktor penentu utama dalam pertempuran Deathly Dangerous ialah stamina. Anda harus menganggap bahawa serangan huru-hara memakan stamina. Jika anda hanya menyerang berturut-turut, stamina anda akan sangat berkurangan dan anda akan tidak berdaya dan berdiri diam selama beberapa saat. Pada saat ini, jika musuh yang kuat berada berhampiran anda, dia boleh memusnahkan anda dengan mudah dengan beberapa pukulan mudah. Disebabkan ini, permainan Deathly Dangerous agak sukar malah boleh mengecewakan pemain baharu. Selain itu, anda kehabisan peluru dan mengambil masa yang lama untuk memuatkan semula senjata anda.
Sudah tentu, gaya artistik permainan adalah salah satu ciri yang luar biasa. Supaya grafik yang terang, segar dan muzik ambien tidak akan memenatkan anda sama sekali. Malangnya, kawalan tidak boleh disesuaikan, yang akan menjengkelkan ramai. Selain itu, tiada pilihan untuk menukar resolusi permainan atau menyesuaikan tetapan grafik. Tiada cara untuk pemain memastikan permainan akan dijalankan pada resolusi skrin asli mereka. Ini adalah keputusan reka bentuk yang pelik yang benar-benar tidak dijangka untuk pembangun seperti HugePixel.
Secara keseluruhannya, Deathly Dangerous ialah penembak yang menyeronokkan dengan tahap yang mencabar dan senjata yang menarik, gaya grafik yang menarik dan runut bunyi yang hebat. Ia mempunyai mekanisme yang kelihatan sukar untuk dipelajari dan dikuasai pada mulanya, tetapi sebaik sahaja anda memasuki permainan, anda akan mendapati segala-galanya intuitif. Bagi peminat permainan menembak, permainan ini boleh membawa masa yang baik.