semakan Mario + Rabbids Sparks of Hope
Idea untuk menyatukan arnab dan Mario adalah idea yang digunakan oleh Ubisoft dan Nintendo, dan pada 2017 Mario + Rabbids Kingdom Battle telah dikeluarkan. Perbezaan permainan ini daripada adaptasi Mario yang lain, serta pelaksanaan permainan berasaskan giliran yang sangat baik, adalah antara perkara yang menjayakan permainan eksklusif Ubisoft untuk Nintendo Switch.
Beberapa orang pada masa itu menyangka bahawa sekuel Mario + Rabbids akan dibuat, tetapi pada E3 2021, Mario + Rabbids Sparks of Hope diumumkan untuk melihat pengembaraan baharu arnab bersama Mario dan rakan-rakannya. Kini ciptaan terbaru Ubisoft telah dilancarkan untuk Nintendo Switch dan saya mesti mengatakan bahawa ia menawarkan pengalaman yang menyenangkan seperti versi pertama, tetapi terdapat juga masalah yang menjadikan Sparks of Hope bukan produk yang sempurna.
Kisah permainan ini diceritakan beberapa ketika selepas peristiwa Kingdom Battle. Mario, Luigi, Puteri Peach dan arnab sedang berseronok apabila tiba-tiba selepas kejatuhan percikan api, kuasa gelap menyelubungi tanah dan Mario memasuki persekitaran berbentuk dakwat yang dipanggil Darkmess untuk menyelamatkan rakan-rakannya. Mario kemudian mengetahui bahawa makhluk bernama Corsa merancang untuk membawa kemusnahan dengan menggunakan kuasa dan DNA Sparks. Mario dan arnab kini mempunyai satu lagi tugas besar, iaitu memusnahkan Corsa dan menyelamatkan percikan api yang dicuri. Sudah tentu, anda tidak bersendirian dengan cara ini, dan Mario dan rakan-rakannya bertemu watak baharu untuk menjadikan laluan lebih lancar untuk mereka.
Biasanya, dalam permainan di mana Mario hadir, cerita bukanlah fokus utama kerja dan kita tidak sepatutnya mengharapkan cerita yang mendalam dengan watak yang menarik. Walau bagaimanapun, Mario + Rabbids Sparks of Hope mempunyai daya tarikan ceritanya sendiri, dan pencipta telah cuba menjadikan cerita itu berbeza dan menarik dengan menambahkan dialog lucu dan menggunakan animasi gerakan beberapa watak. Oleh itu, kandungan yang dipaparkan dalam selingan dan dialog dalam permainan adalah sedemikian rupa sehingga dapat menarik perhatian pengguna.
Mario + Rabbids Sparks of Hope mempunyai permainan berasaskan giliran dan taktikal. Dengan cara ini, pemain membentuk pasukan tiga orangnya dengan watak yang berbeza dan perlu bertarung dengan musuh di persekitaran. Sebaliknya, setiap watak anda tidak boleh bergerak bebas dalam persekitaran pertempuran. Dalam erti kata lain, watak-watak dapat bergerak dalam bahagian terhad dalam persekitaran utama. Oleh itu, dalam permainan berasaskan giliran dengan elemen taktikal, cara mengatur pasukan anda dan mempunyai strategi tempur adalah sangat penting, dan pengilang harus dapat memanfaatkannya sebaik mungkin dalam produknya.
Penggunaan item ini dengan betul boleh mencipta kaedah pertempuran yang berbeza dan penonton boleh memilih pasukan tiga orang mengikut citarasa mereka. Sebagai contoh, jika persekitaran pertempuran terdiri daripada beberapa laluan yang berbeza, anda boleh menggunakan Luigi pada permulaan salah satu laluan sedemikian rupa sehingga, disebabkan pukulan jarak jauhnya, dia boleh memburu musuh dari dua laluan yang berdekatan antara satu sama lain. . Sebaliknya, arahkan Mary dan Mario arnab ke laluan ketiga supaya mereka boleh melakukan operasi pembersihan bersama-sama antara satu sama lain dan menggabungkan pukulan mereka. Mario + Rabbids Sparks of Hope boleh memuaskan hati anda dalam hal ini. Setiap watak mempunyai cara perjuangan mereka sendiri. Sesetengah watak seperti Mario atau Luigi the rabbit sesuai untuk pertempuran Mid Range dan beberapa watak lain seperti Mario the rabbit atau Luigi sendiri mempunyai sistem pertempuran Jarak Dekat dan Jarak Jauh masing-masing.
Selain itu, setiap watak boleh menggunakan dua percikan api yang berbeza. Bunga api permainan adalah seperti item yang memberikan anda satu siri kemahiran tambahan. Beberapa percikan api memberi anda kemahiran bertahan dan beberapa memberi anda kemahiran menyerang. Walaupun teras dan asas permainan Mario + Rabbids Sparks of Hope adalah sama yang tersedia kepada pengguna pada tahun 2017, tetapi walaupun terdapat beberapa elemen dan percikan baru, ia telah dapat mencipta beberapa variasi supaya pengguna yang pertama versi boleh mempunyai pengalaman yang pelbagai. lakukan Walau bagaimanapun, saya berharap permainan ini mempunyai lebih banyak watak yang lebih baharu untuk mengembangkan pengalaman pengguna.
Sementara itu, ia tidak buruk untuk menyebut sistem naik taraf bunga api dan watak. Dengan memperoleh XP, anda boleh meningkatkan tahap watak permainan dan menghabiskannya dalam pokok kemahiran dengan memperoleh mata istimewa. Selain itu, mencapai tahap yang dikehendaki membolehkan anda menaik taraf percikan api anda. Reka bentuk pokok kemahiran watak yang sangat baik, serta kesan peningkatan kuasa bunga api dalam proses permainan, membolehkan penonton menyesuaikan walaupun jenis pertarungan mereka. Contohnya, semasa bergerak di sekitar persekitaran pertempuran, jika musuh berada dalam lingkungan pergerakan anda, anda boleh melakukan Serangan Dash. Kini sistem peningkatan permainan membolehkan pengguna meningkatkan bilangan Serangan Dash, sekali gus meningkatkan kerosakan awal anda kepada musuh. Anda juga boleh memberi tumpuan untuk meningkatkan jarak yang anda boleh berlari. Jika anda tidak membelanjakan mata yang diperoleh dengan betul dalam pepohon kemahiran, anda tidak perlu risau. Kerana, anda boleh mengeluarkan mata yang dibelanjakan dengan mudah dan menggunakannya semula pada bahagian yang anda inginkan.