semakan ONI: Road to the Mightiest oni
Dunia hari ini dan terutamanya teknologinya membolehkan pembangun berbakat untuk mengembangkan kreativiti mereka dan mencipta karya yang tidak dapat dilupakan. Saya menyokong sepenuhnya fakta bahawa pembangun permainan video bebas cuba memberikan pengalaman yang benar-benar unik kepada pemain dan melakukan banyak ujian awal untuk berbuat demikian. ONI: Road to be the Mightiest Oni boleh ditakrifkan betul-betul seperti ini, dan ia berusaha sekeras mungkin untuk mengekalkan keasliannya, tetapi pada masa yang sama ia kehilangan asasnya berdasarkan asas dan tidak boleh menjadi produk. untuk menyediakan pemain dengan terpuji Dengan beberapa tweak dan tweak, permainan ini boleh menjadi permainan yang menyeronokkan, walaupun pendek.
Permainan ini adalah salah satu pencerita terbaik salah satu legenda Jepun yang paling terkenal tentang watak Oni dan Momotaro, yang muncul dalam bentuk permainan video. Keseluruhan idea permainan ONI: Road to be the Mightiest Oni dibawa pada gelombang kewujudan yang agak ketara dan mengikuti perjalanan protagonis dengan matlamat membalas dendam. Kuuta, seorang pahlawan yang tidak kenal takut dari tentera Raja Iblis, mengalami kekalahan teruk dalam pertempuran terakhir menentang pembunuh syaitan terkenal bernama Momotaro. Secara ajaib, dia terselamat, tetapi maruahnya jatuh ke bawah.
Jadi Kuuta memutuskan untuk pergi ke pulau Kisejima, tempat tinggal roh jahat yang kuat yang pernah dikalahkan oleh Momotaro. Jika Kota mencabar mereka untuk berlawan dan mengalahkan mereka, dia mendapat kekuatan dan pengalaman yang cukup untuk mengalahkan musuh utamanya dalam perlawanan semula dan membalas dendamnya. Dia tidak bersendirian dalam pengembaraan ini dan ditemani oleh hantu cantik bernama Kazemaru. Semasa cerita anda juga akan bertemu dengan Kanna, seorang gadis misteri yang berada di Pulau Oni dan tidak tahu mengapa dia berada di sana.
Permainan ONI: Road to be the Mightiest Oni dipersembahkan dalam bentuk genre aksi dan pengembaraan, di mana Kuuta mempunyai kelab besar yang boleh memukul musuhnya dan dengan melakukan beberapa teknik berbeza, dia juga boleh mendapat manfaat daripada serangan gabungan. Tajuk ini menampilkan permainan yang kadang-kadang perlahan tetapi menyenangkan dan pastinya santai dalam beberapa saat dari pertempuran, memfokuskan pada menerokai pulau Kisejima. Pulau ini dibahagikan kepada 3 kawasan di mana anda mesti mengumpul koleksi cendawan dan objek yang diperlukan untuk maju dalam permainan dan pada masa yang sama menjadi lebih kuat dengan membeli objek dan naik taraf.
Malangnya permainan ini benar-benar perlahan dan kebanyakan permainan berkisar tentang kemajuan melalui pintu gerbang di pulau kecil dan adakah anda akan menghadapi bos seterusnya? Malah, kebanyakan masa anda dihabiskan dalam perayauan bebas, yang termasuk meneroka, mengumpul cendawan dan diari, menyelamatkan jiwa sambil mengelak musuh yang tidak dapat dikalahkan, serta bahagian “misi”, yang merangkumi pertempuran (pertempuran tulen atau bertemakan sokongan misi). atau melindungi semua jenis NPC). Misi sokongan memaksa anda untuk berlari dari satu sisi peta ke sisi lain untuk mengalahkan musuh, sementara musuh baru muncul. Nah, anda sepatutnya mendapat 2 hati lagi setiap kali. Bunyinya cukup mudah, tetapi anda perlu mengumpul 8 hantu dan setiap kali anda menemui satu untuk meletakkannya, anda perlu kembali ke patung itu kerana hantu menjengkelkan mengejar anda dan masa semakin suntuk. Ia memerlukan banyak daripada anda.
Prestasi teknikal permainan ini benar-benar teruk, sama ada anda melakukan kombo, pertempuran asas atau persediaan kamera, anda secara amnya bertuah kerana mendapat lebih daripada 20 bingkai secara konsisten. Grafik dan kesan bunyi berada pada tahap tertinggi. Gaya permainan “anime” membolehkan anda lebih memahami keseluruhan persekitaran dan watak, serta penceritaan semasa adegan cerita yang mempersembahkan lukisan dalam gaya Jepun penuh.
Muzik melakukan tugasnya dengan melibatkan penonton dan membimbing mereka ke dalam kelonggaran permainan itu sendiri. Satu-satunya kelemahan ialah mereka berulang, kedua-duanya kerana mereka ditugaskan ke kawasan yang berasingan dan kerana mereka cenderung memainkan semula lagu yang sama setiap kali misi selesai, mengakibatkan pengulangan. Ia menjadi mereka. Ia benar-benar menjengkelkan saya bagaimana pelbagai muzik dalam permainan itu berulang-ulang dan setiap saat tiba-tiba interaksi baharu berlaku. Jangan salah faham, muzik dalam permainan ini bagus dengan sendirinya, tetapi dua jam lagu yang sama dimainkan tanpa henti terasa berulang-ulang.
ONI: Road to the Mightiest oni cuba menjadi Zelda tanpa menjadi Zelda, jadi sebahagian daripada permainan pasti mempunyai persamaan dengan apa yang cuba dicontohi, namun, ia melakukannya dengan teruk. . Saya tidak mengatakan saya tidak suka permainan ini, tetapi saya mengatakan ia membosankan dan merangkumi tema ini sepanjang masa. Sedikit pun ia hebat, dan anda akan menikmati estetika, tetapi pengulangan lagu yang sama bersama-sama dengan banyak tugas terperinci yang dilemparkan kepada anda dalam percubaan untuk lulus kursus latihan adalah agak banyak. Masalah dan kelemahan utama daripada ini Permainan ini berkaitan dengan prestasi teknikal dan isu pengoptimuman, yang mempunyai prestasi yang sangat lemah. Permainan ini mempunyai banyak potensi dan saya hanya sedih dengan fakta bahawa ia entah bagaimana tersesat.