semakan Tyrant’s Blessing
Genre main peranan adalah salah satu tajuk yang tertua dan sudah tentu paling popular dalam dunia permainan video, dan atas sebab ini, kami melihat bahawa setiap tahun tajuk baharu genre ini menawarkan kreativiti unik kepada pemain dalam bentuk peranan- bermain permainan. Antara subkategori paling popular dalam genre ini ialah main peranan taktikal, di mana anda mengetuai sekumpulan orang dalam siri pertempuran taktikal berasaskan giliran, biasanya setiap wira ini dipilih daripada kelas berbeza yang mempunyai ciri-ciri unik.
Antara permainan tertua dalam genre ini yang mampu menunjukkan prestasi cemerlang, kita boleh menyebut Fire Emblem, Final Fantasy Tactics dan juga permainan Into the Breach, yang semuanya mengambil tempat tanpa membuat sebarang perubahan ketara dalam genre ini. telah terbukti. Salah satu tajuk terbaharu dalam genre lakonan taktikal yang baru dikeluarkan dipanggil Tyrant’s Blessing, yang dibangunkan oleh studio bebas Mercury Game Studio. Permainan yang menarik dan berbeza ini menggabungkan pelbagai elemen seperti Roguelike dengan unsur main peranan dan strategi. Tidak seperti yang lebih tua, permainan ini nampaknya telah membuat perubahan kecil dalam cara semuanya berfungsi, yang menjadikannya pengalaman yang mencabar dan menarik.
Tyrant’s Blessing ialah permainan strategi berasaskan giliran di mana anda mesti melawan kuasa tiran mayat hidup untuk membebaskan kerajaan Tyberia. Anda ditugaskan untuk mengawal pahlawan terakhir yang tinggal dalam pertempuran taktikal berasaskan giliran dan memusnahkan tentera orang mati. Memandangkan permainan ini ialah tajuk main peranan taktikal, keupayaan anda untuk merancang, menyesuaikan diri dan menyusun strategi adalah lebih penting daripada meminimumkan unit anda atau mencari senjata terbaik dalam dunia permainan. Punya pendapat. Peringkat yang anda lawan adalah secara rawak sepenuhnya dan mempunyai rasa gelaran seperti roguelike. Sistem pertempuran permainan adalah berasaskan giliran dan terdapat banyak kepelbagaian dalam keajaiban dan kuasa watak utama untuk melawan musuh.
Jika anda telah bermain Into the Breach, mengambil Tyrant’s Blessing mungkin merupakan pilihan yang mudah, dan ia sangat mudah untuk difahami dan bermula. Kerana permainan ini pada asasnya adalah sama dengan Into the Breach dari segi reka bentuk permainan dan persekitaran, tetapi dengan perbezaan bahawa ceritanya berlaku dalam dunia fantasi. Sudah tentu, terdapat beberapa perbezaan kecil antara kedua-dua permainan ini, tetapi mereka tidak banyak. Sebagai contoh, dalam tajuk baharu ini, bukannya melindungi bangunan, anda perlu berurusan dengan situasi watak anda sebelum ini. Contohnya, jika anda mengalihkan watak anda 4 blok ke tenggara, akan ada bayangan watak anda di lokasi asalnya. Ini bermakna anda masih perlu menangani potensi kerosakan yang boleh ditangani ke tempat itu selepas setiap pusingan permainan. Terdapat cara untuk mengelakkan ini dengan keupayaan Dash, tetapi nampaknya anda perlu mempunyai “penutup” seperti sesuatu yang dekat dengan anda, seperti semak atau dinding.
Atau dalam Into the Breach anda mencipta pasukan tersuai semasa bermain, tetapi dalam Tyrant’s Blessing anda melakukannya pada permulaan permainan, anda perlu memilih 3 wira daripada senarai anda yang telah anda buka kunci dan 1 haiwan peliharaan Terdapat 4 ahli kesemuanya. Haiwan peliharaan tidak begitu maju dalam kebolehan sebagai wira utama anda. Pembangun jelas menikmati genre yang sangat khusus ini dan meletakkan banyak usaha ke dalam permainan ini, tetapi pertempuran tidak terasa seketat Into the Breach, dan disebabkan kemas kini minimum antara setiap larian permainan ini membawa kepada banyak emosi. Serupa, nampaknya agak panjang. Tyrant’s Blessing melakukan beberapa perkara yang berbeza. Paling penting, manakala Into the Breach lebih kepada melindungi objek strategik pada peta dengan mekanik pengurusan HP, Tyrant’s Blessing lebih kepada pertempuran – musuh menyasarkan unit anda dan anda, seterusnya, cuba untuk Anda berada di sana untuk mengalahkan mereka.
Salah satu perkara yang paling menjengkelkan tentang permainan ini ialah anda tidak boleh memulakan semula pertempuran. Jadi jika anda gagal semasa pertarungan bos, anda perlu bermain 3-4 jam lagi sebelum anda boleh mencapai peringkat bos yang dikehendaki untuk cuba membunuhnya semula. Kekurangan kepelbagaian peta untuk dimulakan atau pengulangan semata-mata dalam jenis misi adalah antara masalah lain dengan permainan ini, yang mungkin tidak begitu penting bagi sesetengah pemain, kerana permainan ini merupakan permulaan yang baik untuk siri yang boleh menjadi panjang- berkekalan dan berterusan.
Permainan Tyrants Blessing mendapat manfaat daripada grafik dua dimensi kartun yang menarik yang kelihatan sangat cantik dan tidak memenatkan mata anda dalam apa jua cara dan melibatkan anda dalam pelbagai pertempuran selama berjam-jam. Runut bunyi permainan ini juga sangat baik, daripada muzik menenangkan yang dimainkan antara pertempuran kepada muzik yang menegangkan dan sengit semasa pertempuran bos.
Saya berseronok dalam permainan ini, menyelesaikan teka-teki dan cuba membuat strategi untuk menggerakkan musuh, membunuh sebahagian daripada mereka dan cuba untuk tidak mencederakan ahli pasukan saya sendiri. Saya meninggalkan banyak butiran di sini, kerana ia hanyalah salinan tepat bagaimana Into the Breach melakukannya. Grafik permainan ini benar-benar hebat dan menarik, dan ia menyerupai rupa RPG berasaskan giliran isometrik dalam genre taktikal Jepun. Muziknya bagus dan nampaknya sesuai dengan sempurna dengan cara anda menyelesaikan misi dan ganjaran yang anda terima, tetapi watak dan kebolehan masih sangat serupa dengan Into the Breach. Walaupun terdapat kekurangan Tyrant’s Blessing, saya masih boleh mengesyorkan permainan ini kerana saya suka cabaran otak jenis permainan ini dan saya pasti anda juga akan melakukannya. Saya sangat seronok bermain permainan ini, tetapi jika anda benar-benar bosan dengan tajuk seperti Into the Breach, mainkannya sekarang.