semakan Cuddly Forest Friends

Nintendo Switch sentiasa mempunyai kedudukan terbaik dari segi permainan yang selesa dan santai, dan isu ini boleh difahami dengan baik dengan memberi sedikit perhatian kepada tajuk yang telah dikeluarkan dalam beberapa tahun kebelakangan ini. Kadangkala permainan dikeluarkan secara eksklusif untuk konsol ini, yang boleh dianggap sebagai permata tersembunyi di kalangan berjuta-juta permainan video yang akan membawa anda detik-detik hebat. Apa yang lebih baik daripada berbaring di sofa selepas penat bekerja dan berehat dengan salah satu tajuk santai ini, dan atas sebab itu, Nintendo Switch sentiasa menjadi platform pilihan untuk jenis permainan ini.

Cuddly Forest Friends ialah satu permainan sedemikian, tajuk indie dalam gaya simulator santai yang membolehkan anda berkawan dan menjaga 9 makhluk hutan yang disayangi. Permainan ini dikeluarkan di Jepun pada tahun 2020 di bawah tajuk Gesshizu: Mori no Chiisana Nakama-tachi, dan pada 2 Februari 2023 di bawah tajuk Cuddly Forest Friends, ia akhirnya pergi ke Barat untuk dinikmati oleh khalayak yang lebih luas. Saya dengan yakin boleh mengatakan bahawa permainan ini mempunyai segala-galanya yang boleh ditawarkan oleh tajuk santai, dan dengan gaya seni yang berwarna-warni dan muzik yang bagus, ia boleh memikat hati anda dengan mudah.

Seperti yang kami katakan, dalam permainan Cuddly Forest Friends anda perlu membimbing dan menjaga 9 makhluk hutan berbulu yang kebahagiaannya akan menyebabkan pertumbuhan pokok istimewa dan ajaib yang dipanggil “Pokok Kebahagiaan”. Sebenarnya, cerita permainan ini bermula dari tempat hero-hero cerita sibuk dengan kehidupan aman di dalam hutan, pada siang hari mereka melakukan aktiviti seperti membuat mainan yang menyeronokkan, mengumpul makanan dan bermain permainan yang meriah.Mereka mendidih. dan berehat dengan gembira pada waktu malam. Tetapi pada suatu hari, angin membawa sepucuk surat, yang dimiliki oleh salah satu daripada haiwan ini.

Surat itu mengandungi benih kecil yang misteri dengan nota yang ditulis di sebelahnya bahawa apabila benih ini tumbuh, sesuatu yang indah akan berlaku. Dalam surat ini, disebutkan bahawa benih yang diinginkan tidak memerlukan air untuk pertumbuhannya, tetapi ia memerlukan kebahagiaan orang lain untuk tumbuh dan

berkembang serta mencapai potensi pertumbuhan maksimumnya. Haiwan dalam cerita kami juga menanam benih dan kini mereka memerlukan kebahagiaan untuk benih itu berkembang, yang mereka perlu lakukan dalam pelbagai peringkat untuk mencapai matlamat ini. Kandungan cerita mungkin kelihatan klise sepenuhnya, tetapi ia boleh membuatkan anda terhibur sehingga ke penghujungnya. Anda mengambil peranan sebagai penjaga kawan-kawan hutan, di mana anda mesti menyediakan kebahagiaan yang diperlukan untuk membesar dan mengembangkan pokok kebahagiaan dengan melakukan perkara seperti memberi makan kepada haiwan, membuat permintaan dan berinteraksi dengan mereka.

Permainan Cuddly Forest Friends agak mudah dan dibahagikan kepada gelung harian. dengan cara yang perkara yang anda lakukan dipertimbangkan setiap hari; Seperti memberi makan, bermain permainan kecil yang menarik, memberi hadiah dan lain-lain. Anda juga boleh menetapkan pelbagai perkara kepada haiwan untuk dilakukan untuk anda, seperti mengumpul sumber yang diperlukan dan sistem pembinaan, dan juga mencipta hadiah seperti hiasan untuk hutan, yang semuanya akan membantu pokok kebahagiaan berkembang. Malangnya, disebabkan kekurangan kandungan dan kekurangan inovasi dalam permainan, bahagian ini menjadi monoton dan berulang-ulang selepas bermain untuk seketika dan kehilangan daya tarikannya.

Salah satu ciri menarik permainan ini ialah permainan mininya, yang sungguh mengujakan. Malah, melengkapkan permainan mini ini adalah satu lagi cara untuk mewujudkan perasaan gembira yang diperlukan semasa anda maju dalam permainan, anda akan mempunyai akses kepada lebih banyak permainan mini. Sudah tentu, melakukannya juga meningkatkan kebolehan haiwan. Permainan mini ini tidak mewujudkan cabaran khas untuk pemain yang lebih tua dan mungkin hanya melibatkan kanak-kanak. Anda juga boleh melakukan bahagian ini dengan rakan anda, yang akan menjadi lebih mudah. Kawalan permainan kadangkala sangat pelik dan boleh menjengkelkan dalam beberapa kes.

Dari segi grafik dan kesan visual, permainan ini menjalankan tugasnya dengan baik. Reka letak yang digunakan dalam pemodelan watak dan elemen persekitaran permainan semuanya terikat dengan faktor daya tarikan, dan dalam hal ini, tidak ada kekurangan dalam permainan. Keadaan haiwan berbilang ini, kadangkala sangat gembira dan pada masa lain benar-benar lesu, sangat menarik dan dalam konteks ini, pencipta harus dikagumi kerana mencipta ciri sedemikian dengan cara yang terbaik. Ia menjadikan pemain lebih mampu berkomunikasi dengan subjek cerita.

Dari sudut estetika, segala-galanya dalam permainan ini disertakan dengan keindahan dan daya tarikan tertentu yang tidak dapat anda lupakan untuk jangka masa yang lama, malah animasi watak-wataknya direka dengan sedetail mungkin dan tiada masalah. masukkan mereka. Reka bentuk bunyi secara mengejutkan mengikut corak yang sama. Bunyi ambien yang didengari semasa permainan, malah bunyi decitan kecil haiwan direka dengan sangat realistik dan digabungkan dengan runut bunyi, ia memberikan anda perasaan berada dalam permainan arked yang anda boleh kaitkan dengan mudah.

Walaupun permainan Cuddly Forest Friends mempunyai banyak kecemerlangan dari segi estetika, saya rasa kandungannya lebih sesuai untuk kanak-kanak berbanding orang dewasa, kerana watak-watak cantik di dalamnya selalunya mempunyai rupa kartun dan persekitaran yang berwarna-warni seolah-olah diambil dari buku bergambar. Terdapat kanak-kanak, yang akan menjadi agak menarik untuk pemain muda. Walaupun gaya seni permainan ini menakjubkan, ia tidak banyak memberi kesan pada permainan dan saya rasa seperti gelung permainan harian permainan menjadi berulang dengan cepat. Kerana terdapat sedikit variasi dalam bahagian ini, yang tidak dapat memuaskan penonton secara kekal sebanyak mungkin. Keterujaan Rakan Hutan Cuddly akan berumur pendek dan tidak akan bertahan, dan gelung permainan yang berulang serta kekurangan kandungan secara keseluruhan akan menjadikannya tidak dapat menarik perhatian pemain kasual untuk masa yang lama.

Permainan - 7
Cerita - 7.5
Muzik - 8
Grafik - 8

7.6

Start typing and press Enter to search