Crystal Dynamics telah mendengar rayuan peminat untuk kebangkitan semula Legacy of Kain

Crystal Dynamics telah mengumumkan bahawa ia telah mendengar dengan jelas permintaan peminat untuk menghidupkan semula siri Legacy of Kain.

Selepas Crystal Dynamics Studio dibeli oleh Embriser Group, terdapat kemungkinan untuk menghidupkan semula banyak permainan lama dan dilupakan pembangun ini pada masa hadapan. Sudah tentu, Crystal Dynamics kini sedang mengusahakan versi Tomb Raider yang seterusnya dan turut bekerjasama dengan studio The Initiative Microsoft dalam pembangunan but semula Perfect Dark. Walau bagaimanapun, projek yang banyak dipanggil peminat untuk kebangkitan semula ialah siri fantasi Legacy of Kain.

Siri Legacy of Kain yang terkenal telah dicipta oleh pencipta Uncharted Amy Hennig pada tahun 1997 dan tidak pernah melihat versi baharu dalam hampir dua dekad. Walau bagaimanapun, Crystal Dynamics baru-baru ini menjalankan tinjauan untuk mengukur minat pemain dalam kebangkitan semula Legacy of Kain, meminta peminat memberikan pendapat mereka tentang pilihan pembuatan semula, but semula penuh, remaster atau sekuel siri ini.

Kini, nampaknya respons pemain terhadap tinjauan ini adalah positif, dan Crystal Dynamics, sebagai tindak balas terhadapnya, mengumumkan bahawa ia mendengar kehendak peminat dengan kuat dan jelas. Dalam hal ini, Phil Rogers, Ketua Pegawai Eksekutif Crystal Dynamics, berkata semasa laporan kewangan Kumpulan Embriser baru-baru ini:

“Kami mahu mendapatkan perspektif komuniti pemain tentang apa yang diharapkan daripada kepulangan kami ke tanah Nosgoth dan kebangkitan ikonik Legasi IP Kain. Pada masa lalu kami telah melihat tinjauan pendapat biasanya menerima antara 1,000 dan 3,000 respons, tetapi apabila kami bertanya kepada pemain tentang kebangkitan semula Legacy of Kain, kami menerima lebih 100,000 respons. 73,000 pemain melengkapkan tinjauan ini secara keseluruhannya, dan jika anda salah seorang daripada mereka, kami amat berterima kasih.

Tinjauan ini adalah usaha yang sangat baik; Kerana ia dilakukan dalam skala yang sangat besar. Kami melihat berita tentang tinjauan ini dikongsi di platform sosial dan dalam akhbar, dan kami benar-benar merasakan ia adalah cara yang bagus untuk menghidupkan semula Legacy of Kain untuk peminatnya yang bersemangat pada PC dan konsol. Yakinlah, kami mendengar anda dengan lantang dan jelas serta akan terus memaklumkan anda tentang kemungkinan kebangkitan semula siri Legacy of Kain.”

Sememangnya, kenyataan Crystal Dynamics ini bukanlah untuk memperkenalkan permainan baru, tetapi pada masa yang sama, agak jelas bahawa studio ini serius memikirkan untuk menghidupkan semula siri Legacy of Kain. Awal tahun ini, Embriser Group mengumumkan bahawa selepas membeli Crystal Dynamics dan Idus Montreal daripada Square Enix, bukan sahaja IP yang dimiliki oleh pencipta ini akan menerima sekuel, tetapi terdapat juga kemungkinan pembuatan semula, pembikinan semula atau spin-off.

Start typing and press Enter to search