Pengumuman pencalonan untuk Anugerah Grammy untuk Lagu Bunyi Permainan Terbaik

Aliens: Fireteam Elite dan Marvel’s Guardians of The Galaxy bersaing untuk Anugerah Grammy 2023 untuk Lagu Bunyi Permainan Terbaik.

Antara berita permainan terkini, kami mengetahui bahawa calon untuk Anugerah Grammy untuk runut bunyi permainan terbaik pada tahun 2023 telah diumumkan. Setiap tahun, acara ini memberi penghormatan kepada penggiat muzik dengan menyampaikan anugerah berprestij, dan jawatankuasa penganjur tahun ini telah menambah bahagian runut bunyi permainan terbaik. Dalam tempoh ini, Aliens: Fireteam Elite bersaing dengan karya seperti Call of Duty, Assassin’s Creed dan Marvel’s Guardians of The Galaxy untuk anugerah itu.

Calon untuk Lagu Bunyi Permainan Video Terbaik dan Media Interaktif Lain

Permainan Aliens: Fireteam Elite yang digubah oleh Stan Wintour
Pek pengembangan Assassin’s Creed Valhalla Dawn Of Ragnarok yang dikarang oleh Stephanie Economo
Call Of Duty®: Vanguard, digubah oleh Bear McCree
Permainan Marvel’s Guardians Of The Galaxy yang dikarang oleh Richard Jakes
Permainan Dunia Lama yang dikarang oleh Christopher Thein
Buat pertama kalinya, Anugerah Grammy akan memasukkan bahagian berasingan untuk memberi penghormatan kepada runut bunyi permainan video terbaik, dan salah satu daripada karya ini akhirnya akan membawa pulang hadiah musim ini. Muzik permainan telah layak untuk Grammy sejak 1999, tetapi tidak pernah mempunyai kategori yang berasingan. Sebagai contoh, pada tahun 2011, permainan Baba Yetu memenangi Anugerah Grammy, dan permainan Journey juga telah dicalonkan untuk anugerah ini pada tahun 2012.

Bercakap kepada Variety tentang kepentingan muzik permainan, ketua muzik Electronic Arts Steve Schnorr berkata: “Muzik ini diabaikan dan kurang dihargai; Bukan sahaja kerana tahap kualiti, tetapi kerana kadar kejayaan dan sejauh mana mereka boleh berhubung dengan pencinta muzik generasi akan datang. Kami terpaksa meyakinkan pihak berkuasa bahawa muzik ini adalah bebas dan patut diadili antara satu sama lain.”

Kini, selepas bertahun-tahun usaha oleh studio permainan, jawatankuasa Anugerah Grammy akhirnya telah menambah kategori runut bunyi permainan, dan dalam tempoh ini, Marvel’s Guardians of the Galaxy mempunyai peluang besar untuk menerima anugerah. Sudah tentu, masih belum diketahui karya mana yang akan menerima anugerah untuk runut bunyi terbaik permainan video dan media interaktif lain, dan peminat perlu menunggu sehingga majlis tahun ini.

Start typing and press Enter to search