Dunia Diablo 4 tidak akan mempunyai kebebasan bertindak yang sama seperti Breath of the Wild

Pasukan Blizzard telah memberikan penjelasan tentang dunia Diablo 4 dalam temu bual baru.

Diablo 4 ialah permainan besar seterusnya dari Blizzard Entertainment yang telah lama ditunggu oleh peminat. Permainan baharu dalam siri lakonan aksi Diablo ditetapkan untuk membawa pemain dalam pengembaraan di tengah-tengah ancaman baharu Lilith. Menurut Blizzard, Diablo 4 akan menampilkan dunia terbuka yang kaya di mana pemain boleh membuka kunci berbilang kem dan meneroka lebih daripada 150 penjara bawah tanah yang unik. Namun, nampaknya dunia permainan ini tidak menawarkan kebebasan beraksi seperti yang diharapkan oleh ramai peminat.

Dalam hal ini, Joe Shelley, pengarah Diablo 4 dan Rod Ferguson, pengurus besar siri Diablo, memberikan lebih banyak penjelasan tentang dunia permainan dalam temu bual video dengan laman web IGN. Menurut pencipta ini, pemain tidak sepatutnya mengharapkan dunia terbuka seperti The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Ferguson menjelaskan tentang ini:

“Salah satu kebimbangan dengan moniker ‘dunia terbuka’ yang berkelip seperti tanda neon besar ialah pemain yang mempunyai pemikiran yang serupa dengan Breath of the Wild akan berkata: Oh, dunia ini organik. Saya boleh pergi ke mana-mana dan melakukan apa sahaja dan akhirnya saya boleh memikirkannya sendiri. Idea ini bukan cerita kami. Cerita kami membenarkan perkembangan bukan linear tetapi masih merupakan cerita. Kami mahu mempunyai permulaan, pertengahan dan akhir. Kami mahu memulakan cerita dari titik tertentu dan menamatkannya di tempat tertentu.

Naratif Diablo 4 digambarkan sebagai cerita yang kebanyakannya bercabang, membolehkan pemain memilih cara mereka maju melalui permainan melalui bahagian penting; Jadi jika pemain memulakan pengalaman permainan untuk kali kedua, mereka boleh menukar susunan peringkat untuk variasi. Sudah tentu, pembangun telah memasukkan banyak kandungan sampingan dalam permainan yang boleh dinikmati oleh pemain. Ferguson berkata tentang ini:

“Perkara yang menarik tentang gaya dunia terbuka ialah banyak misi sampingan. Terdapat banyak aktiviti dalam dunia permainan yang boleh anda lakukan yang tidak berkaitan dengan melengkapkan kempen. Selain itu, laluan untuk melengkapkan kempen mempunyai beberapa cawangan yang boleh anda tentukan bila dan mengikut urutan untuk mengalaminya.

Perkara yang menarik ialah pasukan pembangunan Diablo 4 terpaksa mengeluarkan beberapa kandungan untuk mengurangkan kepadatan dunia permainan. Ferguson menjelaskan tentang ini:

“Apabila anda merentasi dunia permainan, tidak kira sama ada anda menunggang kuda atau berjalan kaki. Terdapat banyak perkara yang perlu dilakukan. Kami sebenarnya mempunyai banyak persekitaran yang mencabar untuk menyeberang dengan menunggang kuda; Jadi kami perlu memastikan bahawa jalan itu benar-benar bersambung ke tempat yang baik dan terdapat cara yang baik untuk mengembara ke kawasan yang berbeza supaya anda boleh menyeberanginya dan sampai ke tempat yang anda inginkan. “Kami juga perlu memastikan ada peluang untuk pemain keluar dari landasan dan melihat perkara yang menarik.”

Ferguson membuat kesimpulan dengan menyatakan bahawa semasa pembangunan Gears 5 di Coalition Studios, pasukan pengeluaran bertemu dengan pereka dunia terbuka dari karya lain, yang mengakibatkan permainan dunia terbuka yang mengelirukan; Kerana pemain suka dunia terbuka dan pilihan bebas, tetapi mereka juga mahu diberitahu ke mana hendak pergi.

Permainan Diablo 4 pada tahun 2023 pada platform PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X | Xbox Series S akan dikeluarkan. Beberapa laporan menunjukkan pengeluaran permainan ini pada April tahun depan dan permulaan beta awamnya pada Februari 2023.

Start typing and press Enter to search