God of War Ragnarok menandakan keluaran terbesar dalam sejarah siri ini

God of War Ragnarok, permainan terbaharu dalam siri God of War, akan debut di nombor satu dalam carta jualan UK, menurut GfK.

Menurut laman web analisis dan ulasan GfK, permainan God of War Ragnarok telah mencatatkan permulaan yang sangat mengagumkan dalam carta UK, dan sebagai permainan terbaharu daripada siri God of War, ia telah diletakkan di bahagian atas carta jualan UK . Setakat ini, 12 permainan God of War telah dikeluarkan di UK, termasuk 6 permainan daripada siri asal, dua permainan untuk konsol mudah alih, koleksi dan pembuatan semula permainan dalam siri ini. Permainan pertama dikeluarkan pada Julai 2005 untuk PS2 dan diletakkan di tempat kelima carta ini.

Ini adalah salah satu daripada dua kes di mana permainan God of War tidak bermula di tempat pertama. Permainan kedua siri ini dikeluarkan dua tahun kemudian pada Mei 2007 dan mencapai tempat pertama. Selepas itu, pada Mac 2010, permainan God of War 3 telah dikeluarkan untuk PlayStation 3 dan sekali lagi mengalami bahagian atas meja. God of War Ascension ialah permainan keempat siri ini, yang dikeluarkan 3 tahun kemudian, tetapi ia diletakkan di belakang but semula Tomb Raider daripada Crystal Dynamics Studio.
But semula God of War telah dikeluarkan pada 2018 untuk PlayStation 4, yang merupakan pengembalian hebat kepada siri God of War. Permainan ini kemudiannya menjadi permainan terlaris keseluruhan siri. Satu-satunya permainan yang mengatasi God of War di PS4 pada tahun itu ialah FIFA 19, Red Dead Redemption 2, Call of Duty: Black Ops 4 dan Marvel’s Spider-Man.

Kini kita berada pada masa pelepasan permainan God of War Ragnarok, yang mana statistik menunjukkan bahawa permainan ini akan menjadi keluaran terbesar dalam sejarah siri God of War. “God of War Ragnarok memulakan kerjayanya di bahagian atas carta jualan dan dilancarkan sebagai permainan rentas generasi pertama dalam siri God of War,” kata Presiden GfK Dorian Bloch. Jualan fizikal permainan ini pada hari pertama setakat ini adalah lebih tinggi daripada jualan minggu pertama siri permainan, dan rekod ini bertambah baik.”

Start typing and press Enter to search