Keengganan Nintendo untuk menyokong permainan lama

Dalam temu bualnya baru-baru ini, Shigeru Miyamoto menjelaskan tentang kemudahan menyokong permainan generasi sebelumnya dan keengganan Nintendo untuk berbuat demikian.
Shigeru Miyamoto baru-baru ini bercakap mengenai pandangannya tentang menyokong permainan generasi terdahulu semasa sesi Soal Jawab berikutan pengeluaran prestasi kewangan terkini Nintendo. Miyamoto berkata: “Pada masa lalu, kami menyediakan perkhidmatan yang dipanggil ‘Konsol Maya’ yang membolehkan pemain mengalami permainan lama pada konsol baharu dengan perkakasan yang lebih baharu. Selagi perkakasan kekal tidak berubah, pengalaman permainan tersebut boleh diteruskan. Bagaimanapun, hak untuk menerbitkan permainan adalah rumit dan kami telah mengumumkan bahawa kami hanya akan menambah permainan tersebut selepas mendapatkan hak yang diperlukan.”

Pencipta Mario dan Zelda seterusnya menjelaskan bahawa jelas sekali permainan yang dibuat untuk konsol tertentu mempunyai suasana khas yang dibangunkan untuk konsol itu; Akibatnya, apabila perkakasan berubah setiap generasi, permainan yang dikeluarkan pada konsol yang lebih lama tidak boleh dijalankan pada konsol yang lebih baru tanpa pengubahsuaian tambahan: “Walau bagaimanapun, dalam beberapa tahun kebelakangan ini persekitaran pembangunan telah menjadi semakin standard dan kami kini mempunyai persekitaran yang membolehkan pemain untuk lebih mudah. berbanding sebelum ini. Nikmati permainan video lama pada konsol yang lebih baharu.”

Walaupun Miyamoto percaya bahawa ia telah menjadi lebih mudah untuk menyokong permainan lama pada konsol generasi baharu, nampaknya peminat Nintendo tidak seharusnya mengharapkan kembalinya sistem seperti Konsol Maya atau Keserasian Ke Belakang. Miyamoto membuat kesimpulan: “Kekuatan Nintendo, bagaimanapun, adalah dalam membangunkan pengalaman permainan video baharu; “Jadi apabila kami mengeluarkan perkakasan baharu pada masa hadapan, kami mahu mempamerkan permainan video unik yang tidak dapat kami buat dengan perkakasan lama.”

Start typing and press Enter to search