Mengumumkan tarikh keluaran tepat versi generasi ke-9 permainan The Witcher 3

CD Projekt Red telah mengumumkan tarikh keluaran versi generasi ke-9 The Witcher 3 untuk PlayStation 5 dan Xbox Series X/S.

Peminat telah lama menunggu untuk mengalami versi generasi ke-9 The Witcher 3: Wild Hunt. Awal tahun ini, CD Projekt RED mengesahkan bahawa peningkatan generasi ke-9 permainan The Witcher 3 akan dikeluarkan pada suku keempat tahun ini untuk PlayStation 5 dan Xbox Series X. Xbox Series S dikeluarkan. Walaupun separuh pertama bulan November akan berakhir, ramai yang bimbang tentang kelewatan keluaran ini. Tetapi semalam, tarikh keluaran yang tepat akhirnya diumumkan.

CD Projekt Red mengumumkan dengan menerbitkan tweet baharu bahawa permainan The Witcher 3 akan dikeluarkan dalam masa sebulan pada 14 Disember (23 Disember) untuk PlayStation 5 dan Xbox Series X. Xbox Series S akan dikeluarkan. Mereka yang membeli versi generasi ke-8 permainan ini untuk konsol PlayStation 4 dan Xbox One akan menerima peningkatan generasi ke-9 secara percuma. Akan ada strim minggu ini untuk menunjukkan permainan dan memberikan butiran lanjut tentang versi ini.

Pada mulanya, studio Saber Interactive sedang mengusahakan kemas kini generasi ke-9 The Witcher 3: Wild Hunt; Studio yang bertanggungjawab untuk port permainan ini untuk konsol Nintendo Switch. Walau bagaimanapun, pada April tahun ini, telah diumumkan bahawa CD Projekt RED bertanggungjawab untuk pembangunan versi generasi ke-9 The Witcher 3.

CD Projekt Studio juga menghasilkan projek lain daripada siri permainan Witcher. Pembangun Poland ini bekerjasama dengan studio Fool’s Theory pada pembuatan semula versi pertama The Witcher; Sebuah studio yang diasaskan untuk bekas pembangun CDPR. Sementara itu, trilogi siri Witcher juga sedang dalam pembangunan. Kita tidak seharusnya melupakan sub-permainan baharu siri ini dengan nama kod Project Sirius, yang sedang dibangunkan oleh studio 60 orang The Molasses Flood dan akan mempunyai banyak perbezaan daripada permainan Witcher sebelumnya.

Start typing and press Enter to search