Penjualan Elden Ring melebihi 17.5 juta salinan

Dengan pengumuman Bandai Namco, jualan permainan Elden Ring telah melebihi 17.5 juta salinan.
Menurut laporan prestasi kewangan Bandai Namco baru-baru ini untuk suku kedua tahun fiskal 2023, FromSoftware’s Elden Ring terus terjual dengan baik di seluruh dunia. Menurut maklumat rasmi, Elden Ring telah menjual lebih daripada 17.5 juta salinan di seluruh dunia menjelang akhir September 2022. Statistik jualan terkini permainan ini menjelang akhir Jun 2022 menunjukkan penjualan lebih daripada 16.6 juta salinan. Permainan aksi dan lakonan Elden Ring telah dikeluarkan pada Februari tahun ini dan berjaya menjual lebih daripada 12 juta salinan di seluruh dunia dalam masa kurang daripada sebulan.

Bandai Namco juga mengumumkan bahawa jumlah jualan permainan baharu pada separuh pertama tahun kewangan semasa adalah lebih daripada 5.4 juta salinan, dan dua permainan Digimon Survive dan Taiko Drum Master memainkan peranan penting dalam statistik ini.
Disebabkan kejayaan permainan Elden Ring, FramSoftware mungkin sedang membangunkan kandungan tambahan yang penting untuknya. Baru-baru ini, peneroka data permainan ini telah memperoleh maklumat baru; Termasuk kemungkinan mengeluarkan DLC yang akan menambah kandungan baharu pada permainan, termasuk 30 kawasan pertarungan bos baharu dan sokongan untuk teknologi pengesanan rasuk.

Bagaimanapun, syarikat penerbitan Bandai Namco dan Studio FromSoftware masih belum mengesahkan bahawa DLC ini sedang dibangunkan. Walau bagaimanapun, pasukan pembangunan telah pun mengeluarkan beberapa kemas kini untuk Elden Ring, yang terbaru, sebagai tambahan kepada ciri baharu dan perubahan dalam keseimbangan permainan, termasuk penskalaan baharu dan berasingan untuk kelemahan dalam sektor PvP.

Start typing and press Enter to search