Sonic Frontiers memecah rekod permainan dari segi bilangan pemain serentak

Dengan mencapai bilangan 19,181 pemain serentak di kedai Steam, Sonic Frontiers telah dapat memecahkan rekod siri ini dari sudut pandangan ini.
Pada minggu lepas, permainan Sonic Frontiers, permainan terbaru dari siri Sonic, telah dikeluarkan, dan kini, mengikut statistik SteamDB, permainan ini telah memecahkan rekod dari segi bilangan pemain serentak di platform Steam. Pemain yang paling serentak dalam kerja ini ialah 19,181 orang. Rekod ini sebelum ini dipegang oleh Sonic Mania, yang direkodkan hampir lima tahun lalu, dan kerja itu mampu menarik 11,937 pemain pada masa yang sama.

Rekod ini menunjukkan bahawa penerimaan pengkritik yang agak baik untuk Sonic baharu telah membuatkan lebih ramai pemain tertarik kepada Sonic Frontiers berbanding permainan lain dalam siri Sonic. Sehingga kini, bilangan pemain serentak tertinggi daripada karya koleksi Sonic adalah seperti berikut:

Sonic Frontiers dengan 19,181 pemain
Sonic Mania dengan 11,937 pemain
Sonic & All-Stars Racing Berubah dengan 5,861 pemain
Sonic Origins dengan 2,668 pemain
Pasukan Sonic dengan 2,058 pemain
Generasi Sonic dengan 1,686 pemain
Pasukan Sonic Racing dengan 1,056 pemain
Sonic Lost World dengan 252 pemain
Dikeluarkan tahun lepas, Sonic Colors Ultimate dikeluarkan secara eksklusif di Epic Store, jadi tiada statistik pemain tersedia di Steam. Sonic Frontiers yang memecahkan rekod akan menjadi penting untuk Sega dan Sonic Team, dan ia merupakan output yang penting untuk syarikat dan studio.

Apabila pengkritik mengalami versi pratonton permainan suatu ketika dahulu, mereka telah bercampur-campur pendapat mengenainya; Walau bagaimanapun, keluaran akhir permainan itu mendapat penerimaan relatif mereka dan permainan itu menerima Meta 72. Permainan ini juga telah menerima penarafan “sangat positif” di Steam, dengan SteamDB mendakwa bahawa lebih 90% pemain telah memberikan ulasan positif kepada Sonic Frontiers.

Permainan Sonic Frontiers pada 17 November (8 November) di platform PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One dan Xbox Series X | Xbox Series S, Nintendo Switch dan PC telah dikeluarkan.

Start typing and press Enter to search