Tindakan Blizzard terhadap penipu Overwatch 2

Blizzard telah mengancam tindakan undang-undang terhadap penyedia penipuan Overwatch 2.

Malangnya, dengan setiap permainan berbilang pemain baharu, akan ada masalah besar dengan penipuan. Ini juga berlaku untuk Overwatch 2; Sebuah karya yang telah menarik minat ramai pemain dan jelas akan timbul masalah berkaitan penipuan. Kini, menurut laporan oleh pengguna Reddit t33hee pada subreddit Overwatch, Blizzard nampaknya sedang memusnahkan perisian penipuan yang dipanggil Rijin.

Pengguna ini menyiarkan tangkapan skrin pencipta perisian yang mengumumkan bahawa ia tidak akan tersedia lagi: “Pelanggan/pelawat yang dihormati, kami dukacita untuk memaklumkan anda bahawa utiliti Overwatch kami (hak cipta eksklusif kepada Blizzard) tidak akan tersedia selepas 8 malam. Ia tidak akan lagi tersedia pada masa sejagat.

Kenyataan itu menyambung: “Selain itu, perkhidmatan tambahan yang berkaitan dengan perisian ini seperti membeli atau menggunakannya tidak akan dapat dilakukan. Kami memahami bahawa pelanggan kami mungkin berasa marah atau kecewa dengan keputusan kami; Tetapi malangnya, kami tidak mempunyai kawalan ke atas isu ini.” Dari sini, gambar berakhir; Walau bagaimanapun, pengguna yang disebutkan telah menyebut bahawa nampaknya Blizzard telah mengancam untuk mengambil beberapa jenis tindakan undang-undang.

Jelas sekali bahawa penggunaan istilah “perisian bantuan” adalah disebabkan oleh peraturan platform Discord, dan sebenarnya perisian ini menipu dan tidak benar-benar direka untuk membantu orang ramai. Nasib baik, Blizzard merancang untuk mengambil tindakan terhadap penipuan dalam permainannya; Walau bagaimanapun, ini bukan satu-satunya masalah Overwatch 2 dan terdapat masalah lain seperti sistem pengewangan permainan.

Overwatch 2 untuk PC, PlayStation 5, Xbox Series X | Xbox Series S, PlayStation 4, Xbox One dan Nintendo Switch tersedia.

Start typing and press Enter to search