semakan Lunar Axe

Saya salah seorang daripada mereka yang membesar bermain permainan PC percuma untuk bermain pada tahun 2000-an-2010-an, pilihan saya ialah permainan flash objek tersembunyi dan platformer 2D, kebanyakannya karya indie. Lunar Axe juga menggunakan tenaga yang sama daripada beberapa permainan kegemaran saya, seperti Alice is Dead, Submachine, Anika’s Odyssey, dan yang paling penting, Daymare Town.

Seni mereka hebat, dan setiap bahagian adalah satu cabaran: mencari kawasan dan objek terpulang kepada anda sepenuhnya, dan tiada sistem petunjuk, sorotan atau pintasan teka-teki. Kebanyakan elemen ini terdapat dalam Lunar Ax, jadi jika anda menyukai permainan tersebut, ingin menguji kemahiran anda atau hanya menghargai grafik dan animasi yang sangat bagus, anda akan menyukai permainan baharu ini.

Saya biasanya tidak bermain banyak permainan mata dan klik, tetapi Lunar Ax membuatkan saya terfikir tentang permainan seram yang saya mainkan semasa kecil. Suasana permainan membuatkan kami berfikir tentang memelihara bandar kami, walaupun permainan itu tidak tertumpu padanya dan mempunyai latar belakang sejarah yang luar biasa. Saya rasa kita tahu sangat sedikit tentang perkara yang tidak berada di sekeliling kita, saya rasa apa yang kita ada di sini ialah penyelaman mendalam ke dalam budaya baharu dan latar belakang yang berbeza, semuanya terasa seperti pengalaman permainan. Ia adalah karya yang bagus dari segi grafik dan cerita. Apa yang ingin dijelaskan dijelaskan dengan baik dalam nota dan jadual yang anda akan dapati.

Kisah permainan ini mudah dan mudah. Bergantung pada bandar yang anda tinggal, anda akan terlibat dalam bencana ini dan anda mesti mencegahnya dengan mendapatkan Kapak Lunar. Jika anda bukan dari Brazil Timur Laut, anda akan diperkenalkan kepada senario dan unsur cerita yang tidak dikenali berdasarkan tempat sebenar dan cerita rakyat. Perkara yang sama berlaku untuk audio, kerana runut bunyi dan kesan bunyi mempunyai estetika serantau yang kuat yang meningkatkan tetapan permainan ini. Ini mungkin pengalaman yang menarik dan menyegarkan dalam permainan. Saya suka cara permainan itu menceritakan kisah itu, dan bonusnya ialah ia mempunyai halaman rujukan pada permulaan permainan untuk membaca lebih lanjut tentang Lunar Axe jika anda mahu. kepada.

Permainan Lunar Ax ialah tambang standard anda: teka-teki yang berbeza dari segi kesukaran dan peleraian, pengurusan inventori dan adegan objek tersembunyi yang pasti anda akan kenali. Banyak teka-teki muncul untuk diselesaikan sepanjang cerita, dan beberapa Telur Paskah mengubah pengalaman pemain dan membuatkan mereka ingin membongkar misteri. Sudah tentu, beberapa teka-teki sangat sukar dan membosankan sehingga tidak kira berapa banyak anda memikirkannya, ia tidak dapat diselesaikan tanpa bantuan.

Sebagai contoh, dengan beberapa teka-teki, saya tidak menyedari pada mulanya bahawa saya boleh melakukan apa-apa tentang mereka. Anda boleh memindahkan bahagian individu, tetapi hanya jika anda mengklik pada bahagian yang sepadan (secara rawak untuk saya). Sebagai permainan teka-teki yang memerlukan pemain meneroka sekeliling, jika anda terperangkap pada tahap terlalu lama, tidak akan ada pemberitahuan sorotan untuk item interaktif, tiada pemberitahuan sorotan untuk kawasan bergerak dan tiada gesaan tugas untuk item di tangan anda

Saya sangat menikmati gaya seni, ia sangat bagus, seni landskap direka dengan sangat baik dan sesuai dengan persekitaran sebenar. Muzik juga dilakukan dengan baik bersama-sama dengan kesan bunyi.

Akhirnya, Lunar Axe adalah permainan yang menarik. Ia terapung di antara satu titik dan klik dan permainan objek tersembunyi dengan cerita rakyat ringan untuk menyandarkan ceritanya. Saya fikir satu-satunya kelemahan atau geseran permainan yang mematikan kebanyakan orang ialah mencari objek dan kawasan yang diminati, yang sememangnya sukar. Kebanyakan permainan objek tersembunyi berkelip setiap beberapa saat untuk menyerlahkan kawasan yang diminati atau topik penting. Permainan ini tidak mempunyai kedua-duanya, jadi anda akan terlanggar satu sama lain secara membuta tuli sehingga mata anda kering, merenung setiap skrin dan menyeret tetikus anda ke setiap incinya sehingga penunjuk anda bertukar menjadi jari atau kaca pembesar.

Teka-teki dalam permainan ini juga tidak boleh dilepaskan, anda perlu menyelesaikannya yang akan menjadi sukar dan bersama-sama dengan arahan penyelesaian teka-teki yang tidak selalu jelas, ia menjadikannya satu kerumitan yang besar. Terdapat ikon mentol lampu yang saya anggap sebagai butang pembayang, tetapi ia nampaknya hanya menunjukkan kepada anda arah yang boleh anda pergi pada skrin itu. Reka bentuk, seperti grafik, adalah mudah.

Ia bukan sesuatu yang istimewa, tetapi ia agak menggembirakan anda hingga ke penghujungnya. Teka-teki itu bagus, ada yang remeh, yang lain lebih sukar, tetapi semuanya boleh diselesaikan. Permainan itu sendiri bagus dengan gaya seni dan muzik, tetapi dengan lebih menggilap (menambah butang pembayang sebenar dan bercahaya pada item/kawasan kegemaran, laluan yang lebih jelas untuk teka-teki/butang lompat untuk teka-teki, atau melontar Bantuan strategi) I percaya lebih ramai orang akan tertarik dengan permainan ini dan mendapati ia satu pengalaman yang lebih menyeronokkan.

Permainan - 6.5
Cerita - 7
Muzik - 7.5
Grafik - 8

7.3

Start typing and press Enter to search